-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 3 Februari 2013

PELANGGAN DIPAKSA KE TANDAS

PEMBACA
Mok Nek sekeluarga adalah pelanggan tetap Astro...kemana mereka pergi mereka mesti bawa kuali Astro yang diletakkan dibelakang kereta...Menurut Mok Nek ,selain untuk memastikan dia sekeluarga tidak ketinggalan dengan rancangan Astro, kuali ini juga boleh digunakan untuk mengoreng dan alat menyidai pakaian kalau berjalan jauh camni...

Apabila memasuki bandar, Mok Nek dan anak anaknya terperanjat apabila melihat  ada orang LAIN YANG secanggih mereka menggunakan kemudahan kenderaan dan tidak mensiasiakan ruang yang luas ..Kata Mok Nek pada anaknya...esok kita beli kete camtulah...nak takk?




"Laparlah mak...kita cari kedai makan dulu..." Kata anak bungsu Mok Nek...

" Itu ada itik salai tu,kita beli aje ..." Anak sulung Mok Nek triba triba menunjukkan itik salai yang dijual ditepi jalan.
" Hiss!! Mana bleh..kita tak tahu status itik tu halal ke haram..Sabar ..sabar.." Jawab Mok Neh 

"Eh! Itu ada warung tepi jalan tu...kita berenti situlah mak". Kata lagi anak bungsu Mok Nek sambil tunjuk warung ini...

" Huh!! Ko tak nampak signbord pun dah terbalik tu..karang dengan kita kita terbalik...sabar..sabar.." Bangkang Mok Nek sambil terus memecut keretanya mencari kedai makan.

Cari punya cari mereka pun jumpa kedai makan ini yang menyebabkan anak anaknya melompat gembira

Tapi parking pula tak ada, berpusinglah Mok Nek mencari parking..lalu dijumpa satu tempat Parking ...tetapi HAJATNYA DIBATALKAN KERANA NGERI DENGAN AYAT INI...

Untuk selamat dan mengelakkan kenderaan mereka dicuri semasa makan, Mok Nek parking keretanya disebelah balai polis ini...ehh!! Hahaha

Masuk saja kedalam kedai makan....Mok Neh terus bertanya.....

" Mana menu?? Nak tengok apa yang best kat sini"

" Sila ketandas kak.." Jawab pelayan kedai itu dengan senyum

" Saya dan anak nak makan la..bukan nak membuang ...lepas makan barulah boleh membuang.." Jawab Mok Nek dah mula angin kerana turut lapar...

" Ye ye...semua datang ke kedai kami memang nak makan, tiada lagi yang nak beli kain atau tukar tayar motor..sila ketandas yee Kak" Pelanggan itu berkata dengan lembut tapi serius

" Iskkk!! Pelik bebenor makan dikedai doremon ni....nak makan kena ke tandas dulu..." Marah Mok Nek sambil mereka anak beranak pergi ke tandas.........

Sampai saja ditandas..barulah Mok Nek tahu kenapa pelayan tu suruh mereka ke tandas.....

HAHAHARUUU ..........



0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.