-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 8 Februari 2013

DEYYY........Berapa lama mau tunggu daa!

PEMBACA

Pagi Jumaat yang hujan.

Pasaipa Dewi dan Anjeli Kuali pagi pagi sudah keluar rumah mereka untuk pergi ke bank. Kedua jiran yang baik ala sepakat membawa berkat  ini sudah lama merancang untuk ke bank bersama. Tapi disebabkan kesibukan dalam urusan pertorehan getahan, banyak kali rancangan mereka tertangguhan.


Namun hari ni , sudah pastilah mereka dapat meneruskan rancangan mereka untuk ke bank...sebab hujan triba triba turun dengan lebat,pastilah urusan pertorehan getahan terpaksa ditangguhan.

Dalam hujan lebat mereka berdua menapak setapak demi setapak menuju ke bank ...malangnya orang ramai sangat......Angeli berkata pada Dewi sambil beratur untuk mengambil nombor giliran

" Ayyooo...ramainya orang...how it happen!! 

" Donnolah ...." Jawab Dewi ringkas sambil mengesat cermin matanya yang terkena air hujan.

Akhirnya mereka mendapat nombor giliran..iaitu Anjeli 0267 dan Dewi 0268...menunggulah mereka dalam keadaan bank yang sesak dengan orang itu dengan penuh kusyuk tekun dan usaha. 

Sampai saja giliran no Anjeli dipanggil, Dewi ikut dibelakang kerana selepas no Anjeli mestilah no giliran Dewi. Sampai di kaunter...

" Sikijab! We got problem dengan line!!Kata kerani kaunter itu sambil senyum......Angeli dan Dewi menunggu didepan kaunter tu dengan tabah yakin dan usaha.

Tapi siapa dapat tahan sabar kan...dah la rancangan nak ke bank dirancang lama ...hampir berbulan ...dah tu datang dalam hujan lebat plak...perut pun lapar belum sarapan pagi...sampai kat kaunter kena tunggu lagi.....Dewi pun tak dapat tahan marahnya..

" Deyyy...how long ...animal have problem..i have problem tuuu..." Marah Dewi sampai dia pun tak faham apa yang dicakapnya..

" Wait!! Wait!! Ini masalah line , lagi 3 minit i jamin this problem will settle..." 

DAH LEPAS 3 MINIT...KAKI PUN DAH LENGUH BERDIRI.....ANGELI PULA TAK DAPAT TAHAN NAK MARAH....

"DEYYY......BERAPA LAMA MAU TUNGGUUUUUUUU!!!! " 

Tapi itulah masalah kita, kadang kala kita tak tau apa yang berlaku di kaunter bank yang menyebabkan kita terpaksa tunggu lama.....mungkin masalah line........

ATAU MUNGKIN SEBAB ini
HAHAHAHAHAHAHA!! 


PENAJA Artikel ....Sila Klik


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.