-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 27 Januari 2013

MUFTI PERAK DISERANG PULOK DOH!

PEMBACA

Nampaknya ruang memberi dan berkongsi pendapat kini makin hebat dan panas  dengan adanya media sosial seperti Facebook dan Twitter....kini orang tidak lagi berdebat sambil hentak meja di kedai minum....tapi kini orang hentak HURUF untuk luahkan pendapat. 

Tak kira apa jua isu ,tak kira anda siapa, Perdana Menteri, Sultan malah Muftipun pun bakal menjadi mangsa korban ISU PANAS....Mungkin dari sinilah kita dapat menilai dan berfikir tentang corak politik kita sekarang. Semuanya sudah berubah dan teknologi itu diguna sebaik mungkin demi mempertahankan satu satu parti yang disokong.


Apabila rakyat bawahan mengeluarkan pendapat, itu tidak bermakna mereka tidak HORMAT pada pemimpin ,pada Sultan pada alim ulamak termasuk Mufti tetapi demi menzahirkan sebuah pendapat dan menegur mana yang patut. Rasanya tindakan begini akan lebih mematangkan kita sebagai rakyat dan juga mematangkan mereka yang berada diatas kita. 

Cuma satu saja, dalam kita SIBUK MENEKAN SETIAP HURUF itu, janganlah gunakan perkataan yang sebenarnya MEMALUKAN KITA SENDIRI ...dan paling bahaya MEMALUKAN PARTI yang kita pertahankan........Tak sampai seminggu kita menyambut Mualidur Rasul .....kenapa kita tidak ikut cara nabi untuk menyebarkan dakwah?? 

BERBAIK DENGAN MUSUH DAN MUSUH AKAN HORMAT KITA......

PENDAPAT MEREKA 


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.