-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 21 Januari 2013

HUH! Kalau dah katun tuuu

PEMBACA


Pada suatu petang yang sejuk (sebab dah 3 hari hujan).. Aniq sedang leka dan dengan selesanya berbaring mengadap TV menonton cerita feveretnya... KARTUN!

Ayahnya yang memang terkenal dengan sikap yang tegas cuba melentur anaknya untuk rajin membaca..

'Aniq... Dah dah tutup TV tu... Tak jemu ke hari-hari asyik tengok kartun je?' marah ayahnya dengan muka yang dibuat-buat garang..

''Alaaaaaa baba.. Kejab lagi je ni baba.. Janji...' aniq menjawab sambil matanya masih terlekat di TV..

'Dah dah.. Cukup.. Baba kata tutup TV tu, tutup.. Cubalah adik baca buku ke, ada jugak pekdahnya..' siayah dah tak nak berkompromi dengan anaknya lagi...

'Yela yelah... err... Baba mintak lima ringgit.. Nak beli buku...' selamba gadak je aniq menadahkan tangannya...

'Beli buku takpe.. Jangan nak beli aiskrom pulok...' tersengih siayah tanda dia menang...

Seketika aniq balik dari kedai...

'Beli buku apa tu adik?' 

'Adik beli buku kartun baba..' aniq sengeh menampakkan giginya yang tak berapa nak ada tu...

Pappppp! 'Allah!' baba hanya mampu menepuk dahi....
                    Editor  Mysury  Nur



Photobucket
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.