-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 28 Januari 2013

GEMPAR -MARAH ANAK KERANA UMNO

PEMBACA

Kisah ni bukan rekaan ,ianya berlaku didepan mata penulis dan rasanya perkara seperti ini juga berlaku diantara kita semua. Dalam politik ni SAMPAI SATU TAHAP  KITA BOLEH BERTEKAK dengan ISTERI, IBU AYAH DAN SEBAGAINYA.....

Ikuti kisahnya dibawah yang penulis masih ingat BABAK ROMANTIS PERTENGKARAN AYAH DAN ANAK ANAKNYA....

" Penat penat aku hantar korang pergi mengaji sampai Universiti, balik ko nak ngajar aku plak..." Pak Jidin triba triba marah dan mengamuk bila melihat anak sulungnya mengajak adik ke tiganya masuk PKR.


"Bukan camtu bapak..." Kata anak sulungnya sambil tunduk

" Jangan nak memandai...Itu ko belajar dari sekolah hingga ke Universiti semua UMNO tau yang buat?? PKR suruh jaga air kat Selangor pun tak dapat....huh!! Pak Jidin terus mentarbiah anaknya.

" Itukan tanggungjawab dalam sebuah negara demokrasi...macam bapaklah bertanggungjawab mendidik kamiii..." Anak mula melawan tapi dalam nada lembut..

" Huh! Pandailah kamu...kamu tahu tak PKR tu Parti Ganas...banyak samseng...kalau masuk PAS boleh juga bapak pertimbangkan..." 

"Umno lagi ganas bapak...bapak baca sebelah pihak saja memang la.." Anak terus memujuk.

" UMNO ganas sebab nak pertahankan kedaulatan melayu,bangsa melayu macam kita..." Pak Jidin terus pertahankan pendiriannya

" Masalahnya yang diserang bangsa melayu juga bapak...bukan bangsa lain?? Ada bapak dengar cerita orang UMNO bunuh orang Cina...orang INDIA sebab politik?? Tak ada lah bapak...yang diserang cuma orang melayu Islam dalam PKR dan PAS..."

"Memandailah pulak buat cerita...." 

" Bapak tengok ni....Saya rasa INILAH PUNCA UMNO MAKIN DITOLAK OLEH RAKYAT..SIAPA NAK BERSAMA PARTI YANG GANAS MACAM NIII...Bapak nak kata ini semua bohong, bapak tengok video ni sampai habisss....

Bapak bapak sila tengok video ni.....eh!! 

Tapi itulah hakikat politik, apapun harapan penulis semoga UMNO terus berubah ........

KEMBALI KE TRANUNGTKO DISINI





0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.