-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 26 Januari 2013

GEMPAR - LEMBU DITAHAN POLIS

PEMBACA

"Buuuu............Nak kemana tu Kuzat? Tergesa gesa nampaknya".

" I nak lawat Raja Sepeah dan jirannya ....Buuuu"

" Aku nak ikut ...." Lembu betina triba triba terus berjalan beriring dengan ketua lembu betina Pn.  Kuzat untuk sama sama kerumah Raja Sepeah.

Sesampai dirumah Raja Sepeah ....Kuzat dan rakannya terkejut kerana Raja Sepeah sedang bergelak tawa  umpama riang ria dipagi raya .


" Aik!! Pelik aku dengan u ni Sepeah....kan kamu dan Maz kena CULIK semalam ..Gembira pulokkk.......buuuuu!! " Kuzat terus melemparkan persoalan sambil menguyah rumput yang disimpan ditepi bibir kirinya..

"Buuuuuuuuuu....Buuuu....memang la kami berdua kena colik tapi seronok apa....kan Maz kan...buuuu......." Jawab Raja Sepeah sambil ketawa .

" Betul tuuu...merasa JUGA LAH KAMI NAIK KERETA NAZA MALAM TADI......Kalau tidak naik lori ajaa.....buuuuuu"

"Huh! Apa sangatlah duduk dalam NAZA tuu...aku dulu pun pernah kena culik gak...disumpat aku dalam Mercedes S320 ....nasib baik montot aku besauuu buuu...". 

" Dah dah...cepat cerita kisah U ditahan dibalai polisss..."

" Nyampah aku.....buuuuuuuuuuu, kami ingatkan dapatlah tidur dalam lokap malam tu..rupanya diluar lokap aja...buuuuweeek!!!

"Itulah Jat....31hb ni kami kena gi mahkamah pulokk...jadi bahan kess....bosan lahh...dah la kat sini duduk diKANDANG...nanti masuk mahkamah kena duduk di KANDANG jugakk.....buuuuuu"

"ehhh!!! Lembu India yang mati kaki bergari tuu...camnee critaa, betul ke dia ada masalah jantung buuuuuuuuuuuuu?

"TAK berani kami nak cerita lebihhh....karang sebelum raya kami berdua dah jadi rendang....errrr......."

Seloka kisah diatas ADAPTASI dari berita ini........ KLIK SINI


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.