-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 29 Januari 2013

18xx- BILA ISTERI MENGELUH

PEMBACA

" Bila abang nak gi berubat?

"Cubalah pergi berubat bang....mana tahan camni?

Hahahaha, pasti ada sesuatu yang bermain diminda anda dengan dua potong ayat diatas kan, itu baru dua potong ayat dikeluarkan belum potong kain lagi miahahaha.
Macam mana pula situasi ini?

" Din.........bini aku MENGELUH la...ko ada bomoh leh ubatkan? 

" Apa pulak nak bomoh bomoh ni,sakit batin ni mana leh pakai bomoh...ni dah zaman moden Din, semua ada di Internet"........



Yaa! Betul sekali , semua ada dijual diInternet dan kita tak perlulah pergi jumpa bomoh sebab bomoh atau dukun pun belum tentu anaknya lebih dari 3 eh!! 

Tapi ARTIKEL NI bukan bermaksud penulis ada menjual OBAT KUAT! Tapi untuk menunjukkan beberapa  perkara.....

1) Betapa hebat dan mudahnya sesuatu barang itu laku jika ianya melibatkan KES BATIN.....Dan ramai lelaki nak kan KEBESARAN senjata selain jadi hebat dan kuat. Dalam mana mana blog mahupun media sosial memang ada ubat ubat yang menjurus ke arah ini......Dan kita tak boleh salahkan sesiapa kerana memang ada orang yang ada masalah begini dan dia perlukan bantuan ....dan bantuan itu tidak lagi berbentuk JAMPI SERAPAH macam dulu....cuma telan sebiji pil atau sapu sapuan ehhh!!

2) Buka minda untuk yang menjual ubat ubat ini, golongan ini sering menjadi sasaran dan makian orang, kononnya mereka menjual benda lucah?? Tetapi sebenarnya niat anda jujur, anda menjual ubat kepada mereka yang bermasalah dan mungkin yang tidak bermasalah juga berminat hahaha.  

Jadi siapa kata yang lucah itu tiada kebaikan? Yang jadi tiada kebaikan itu ialah bila ianya disalah gunakan ......golongan yang tidak sepatutnya boleh gunakan dibenarkan gunakan, DAN DISINILAH PENTINGNYA PERANAN PENJUAL....Jangan nak untung saja tapi dapat dosa .......ehh!!

DAN PASTI Inilah dunia sebenar jalur lebar @ Internet, yang dulu disimpan dalam kain kini dapat dilihat sedalam dalamnya........cuma KITA PERLU BIJAK..........Awas!! 



0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.