-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 15 Disember 2012

ADA DUIT PUN MASALAH JUGA

PEMBACA

"Rokok SALEEM SEJUK sekotak dik". Duit RM50 dihulur. 


Baki duit dan rokok diambil..keadaan runcit agak sesak dengan pelanggan, Saya terus menuju ke motor yang dipanggil Helikopter oleh kengkawan kerana bunyinya yang menawan telinga.

"Eh!! Salah kira ni..nasib baik aku tengok". Tersedar duit baki yang dibagi tidak cukup. Masuk semula kedalam kedai runcit. Ah!! Pelanggan masih ramai, terpaksa tunggu sebentar untuk beri laluan kepada tokey kedai melayan pelanggan satu per satu.

" Dikk~!! Tadi kamu bagi duit baki tak cukup lah....Saya bagi Rm50.00 ,rokok RM9.00, sepatutnya BAKI RM41.00 tapi ni RM30 ajaa". Saya berkata dengan bangga sambil dilihat oleh pelanggan lain. 
" EMPAT PULUH SATU LAH TUUU.....Kan RM20 NIII..." Jawab tokey kedai runcit sambil melibat RM20 di muka saya..HAMPEHHH!!!! MALU NYAAAAAAAAAA......

Pasti ADA DI ANTARA anda alami situasi seperti diataskan, kita keliru dengan DUIT RM20.00 .....mungkin sebab kita tidak biasa maklumlah RM20 baru diperkenalkan.....tapi SEBAB PALING NYATA IALAH WARNANYA ........

Iyaaa~!!~ Warnanya HAMPIR SAMA DENGAN RM10 .....cuma RM10 mewrah terang, tapi apabila dikepilkan bersama SUKAR KITA NAK BEZAKAN.


Pelik juga kan kenapa nak gunakan warna yang hampir sama....kan banyak lagi warna lain yang boelh digunakan untuk membezakan warnanya agar tidak sama. NAK MINTA TUKAR WARNA HIJAU MEMANGLAH KERAJAAN TAK AKAN BUAT .....haha..cer tukar warna lain, macam PINK KE...warna waterkaler ke atau warna ringtone, kan mudah nak dibezakan....

Photobucket 
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.