-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 27 November 2012

KISAH SEBELUM MENJADI MAYAT

PEMBACA

Kisah ni amat mengerikan ,jadi pada sesiapa yang ada darah tinggi,kencing manis ,ghout dan ada ketumbit pada mata tidak digalakkan membaca. Selain ngeri kisah ini juga padat dengan aksi aksi yang tidak mampu diceritakan.

Terjadi di sebuah kampung dalam tahun 2011 di dalam negeri Pahang . Satu keluarga yang diketuai oleh SANI yang bekerja sebagai penternak lebah sebagai ketua keluarga bersama isteri dan 3 orang anak. SANI pula adalah anak yang dibuang oleh keluarganya kerana berkahwin dengan isterinya Kini .

Walaupun hidup agak sederhana, Sani dan Kini hidup bahagia hingga dikurniakan 3 orang anak....hinggalah pada bulan April 2011 ,Sani berhasrat untuk membeli kereta. Sani merasakan taraf hidup mereka sekeluarga sudah cukup dan mampu untuk membeli dan miliki kereta sementara anak anaknya masih belum bersekolah .

Sejak berkereta , orang kampung tidak nampak lagi Sani menjual Nisan Lebah menggunakan motor . Kegigihan Sani menjadi ikutan ..Siapa sangka dengan menjual Nisan Lebah saja Sani mampu berkereta. " Pakcik yang jual batu Nisan pun belum tentu dapat pakai kereta ..." Jawab Sani agak keras bila dirinya dipuji atas kejayaannya memiliki kereta Nissan. 

"Wahh!! Hebatlah kamu Sani, boleh pakai kereta Nisan, Nisan Sunny lak tu, sinonim Anim dengan nama kamu .". Puji Pakcik yang jual batu Nisan .

" Hahahaha...sebab itulah aku pilih Nisan Sunny, sinonim Anim sangat dengan nama aku. ".. Megah Sani berkata sambil mengangkat beberapa batu Nisan masuk kedalam bonet keretanya. 

" Ya sangat sinonim Anim......" Jawab Pakcik jual Nisan tu. Ringkas saja kerana tak mahu Sani terus riak kerana dapat berkereta cuma dengan jual Nisan Lebah.

" Dah tak muat ni...karang aku nak letak Nisan lebah aku kat mana plak. Esoklah aku datang ambil lagi batu Nisan ni. Wak dah telefon ke AJK Masjib tu nak ambil". Kata Sani sambil mengesat peluh setelah siap menyusun batu Nisan dalam keretanya.

" Dah...aku dah tepon , nanti kamu letak saja kat stor masjib tu...tahulah mereka nak uruskan. "....

Setelah singgah di kebun LEBAHNYA untuk mengambil Nisan lebah, Sani meneruskan perjalanan dengan kereta Nisan ,batu nisan dan pastilah Nisan lebah .......

MALANG SEKALI , Sani terlibat dalam kemalangan yang meragut nyawanya. KERETANYA HANGUS TERBAKAR DAN MAYAT SANI TIDAK DAPAT KENAL PASTI KERANA SEMUANYA MUSNAH DAN HANGUS KECUALI BAHAGIAN BONET KERETANYA YANG SELAMAT.  POLIS YANG MENGURUSKAN JENAZAH SANI MASIH PENING DAN PELIK  DENGAN KAITAN..

KERETA NISAN


NISAN LEBAH

BATU NISAN 

p/s - AL-FATIHAH untuk yang telah TIADA ......KERANA MEREKA AMAT MEMERLUKAN SEDEKAH KITA SEKARANG........

AL-FATIHAH!! 

Photobucket
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.