-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 29 November 2012

GANAS ! RONALDO PAKAI KOPIAH PAS

PEMBACA
Isu penghijrahan  golongan artis artis terkenal dari Barat  kepada Islam memang sentiasa menjadi berita hangat dan menjadi bualan dan adakalanya disensasikan. Hijrah pada Islam tidak kira siapa,siapapun boleh menjadi Muslim apabila Allah memberikan mereka petunjuk dan hidayah. Cuma kita sebagai peminat seseorang perlu bijak menilai apa yang kita baca ....

Kini bukan lagi golongan artis saja yang berhijrah, Pemain bola sepak terkenal dalam dunia juga semakin ramai yang berhijrah kepada Islam. Antara yang sudah sahih memeluk Islam ialah Theary HENRY, Nicholas Anelka ,Robin Van Persie dan lain lain.



Tetapi Hijrah mereka tidaklah sehebat yang diterima oleh Cristiono Ronaldo ,memang diakui Ronaldo adalah antara selebriti terkenal didunia selepas era David Becham. Jika anda cari ,pasti anda terjumpa beberapa artikel yang menunjukkan prihatin dan dekatnya Ronaldo ni dengan Islam. PALING GEMBIRAKAN peminatnya pastilah bila dia MENYOKONG PERJUANGAN PALESTINE dan rambutnya didakwa ada Kalimah Allah  .



  

Penulis sendiri tidak pasti samada RONALDO sudah memeluk Islam atau belum. Banyak sumber yang dicari MERAGUKAN ....Macam mana pun kita sama sama berdoa agar ianya menjadi kenyataan. Tetapi pada pandangan nakal penulis, Ronaldo kena tukar namanya dari CRISTIANO(Macam bunyi kristian ) Kepada Islamo Ronaldo bila dah peluk Islam nanti haha. 

Kenapa Penulis buat tajuk diatas dan kaitkan KOPIAH RONALDO macam dalam gambar ni dengan PAS...?? Sebenarnya semasa menulis artikel ni, penulis berada di kedai minum sambil borak borak. 

Bila Penulis tunjukkan gambar ni....seorang penyokong kuat PAS terus berkata "" MU TENGOKKK!! RONALDO PONG SOKONG PAS ,pakai Kopiah ...mu nak kate mende". Kata penyokong ini pada seorang ORANG KUAT UMNO yang kebetulan baru balik dari Perhimpunan Agung dan MEMAKAI SONGKOK TINGGI......Haahaha!! Tapi itu cuma GURAUAN MEREKA DAN TIDAK DISIMPAN SEBAGAI DENDAM...BAIK PENYOKONG PAS MAHUPUN UMNO ....Masing masing ada peranan dan PENDAPAT ! 

Photobucket 
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP 
PANJANG IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.