-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 6 Oktober 2012

TIPS FACEBOOK -Cara Leave groups MUDAH

PEMBACA

Dalam Facebook , kadang kala kita rimas apa bila banyak groups yang dibuat dan kita telah pun berada dalam groups tersebut . KITA MEMANG TAK BOLEH MENGHALANG ORANG INVITE KITA MASUK DALAM GROUPS MEREKA KERANA salah kita juga ada Facebook ,jadi kalau tak nak kena invite tutup sajalah Facebook anda haha.

Memang ada setting atau cara ang boleh digunakan untuk TIDAK MEMBENARKAN KITA DI ADD KEDALAM MANA MANA GROUPS TETAPI setting tersebut SANGAT TIDAK BERKESAN ,maksudnya anda ubah setting pun tetap kena Add juga kedalam mana mana groups. 

Ada BEBERAPA  WATAK  PENGGUNA FACEBOOK YANG BOLEH KITA JUMPA DAN KENAL BILA DIA DIADD KAN KEDALAM MANA MANA GROUPS.

1) MARAH - Maka watak ini akan maki hamun orang atau Admin yang add dia masuk dalam groups.....walaupun kita tak kenal WATAK macam ni ,tapi sikap ni AMATLAH TIDAK WAJAR   kerana ianya menunjukkan KETOLONAN DAN KEBODOHAN DIRI DIA SENDIRI ....sebabnya sudah tentulah Facebook sendiri membenarkan kita di add kedalam mana mana groups , jadi TAK PAYAHLAH ADA FACEBOOK kalau tak mahu di add kan haha.


2) UCAPKAN TERIMA KASIH kerana dijemput kedalam groups. Ini adalah sikap atau teladan yang baik. Walaupun ada orang yang tidak kita kenali dalam groups itu,sikap begini akan menyebabkan diri kita dihormati ...Ingat!! Apa nama dan gambarpun anda gunakan di Facebook untuk menyamar or menipu, ianya sebenarnya cerminan diri anda sendiri .....Allah sentiasa melihat!

3) Keluar dari groups tersebut secara diam diam ......dan inilah cara yang akan kita belajar kerana ianya lebih SESUAI SEBAB ADA KALA DIAM ITU LEBIH BAIK......

Ikuti langkah ini ......

Dalam ID Facebook  anda, anda klik pada HOME , dan klik pada Groups  atau MORE macam dalam gambar ini.

Senarai semua groups yang ada dalam ID Facebook anda akan dipaparkan, Klik pada tanda seperti dalam gambar dibawah dan pilih LEAVE GROUPS 

AKHIRNYA .PILIH LAH DELETE GROUPS......maka selesailah masalah anda haha. 



Photobucket

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.