-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 13 Oktober 2012

PUNCA UTAMA BARISAN DAN PAKATAN AKAN GAGAL MENAWAN

PEMBACA


Jika didalam DAP ada Karpal Singh yang satu satunya pemimpin keturunan Singh tiada bola hoki dikepala,Dalam MCA pula ada Chua Soi Lek pemimpin tertinggi MCA yang matanya tak berapa nak celik. Kedua dua pemimpin ini menjadi faktor kepada pengurangan Undi parti masing masing ,tahap sokongan rakyat akan terjejas disebabkan dua pemimpin ini . 

Karpal Singh walaupun nampak hebat dan bijak sebagai peguam tetapi nampak KURANG ILMU bab berpolitik mungkin juga sebab tiada bola hoki dikepala. Chua Soi Lek yang matanya memang tak berapa nak celik ni pula ,tidak langsung nampak cerdik dikepala atas tetapi lebih cerdik dikepala bawah. Kenyataan demi kenyataan dari dua pemimpin ini yang nyata MENOLAK ISLAM akan menghakis sejumlah besar sokongan rakyat . 

TIDAK PERNAH KAH MEREKA BERDUA NI BERFIKIR yang dalam negara kita ni BUKAN cuma ada orang CINA dan Orang INDIA keturunan Singh saja?? ADAKAH DAN BONGOK SANGATKAH MEREKA NI SEHINGGA TERLUPA DALAM HAMPIR SEMUA KAWASAN YANG PARTI MEREKA TANDINGI  BAIK ADUN MAHUPUN PARLIMEN, UNDI MELAYU yang HAMPIR 100% UMAT ISLAM AMAT PERLU? 

SEDARKAH CHUA SOI LEK YANG TAK BERAPA NAK CELIK, MCA hampir lenyap DISEBABKAN TINDAKAN MEREKA YANG MENOLAK ISLAM ......Lihat saja pendekatan yang diambil DAP walaupun tidak disenangi Karpal Singh ....pemimpin pemimpin muda DAP di Selangor dan Pulau Pinang boleh duduk semeja dengan orang melayu malah menganjurkan adat dan budaya Islam seperti dibulan puasa dan sambutan Maulidur Rasul . Inilah kunci PERPADUAN KAUM ! Inilah kunci keutuhan satu satu parti untuk berjaya. 

TAPI KENAPA MCA TAK NAMPAK PERKARA NI? Dan UMNO sebagai parti teras tidak berusaha ke arah ini? Tak perlu membuang masa MENGUTUK, MENGHINA MELALUI FITNAH KERANA BUDAYA POLITIK BEGITU SUDAH KETINGGALAN ZAMAN....Rakyat sudah cerdik ,rakyat bukan saja membaca Utusan Malaysia sambil melayan Tv3 dan tv1, tetapi rakyat juga MEMBACA DAN MENILAI MEDIA INTERNET yang lebih bebas......Paling penting JANGAN INGAT RAKYAT TIDAK BOLEH BERFIKIR!!! 

Dalam parti masing masing ada peranan ......DAP nak memerintah dan melaksanakan dasar mereka  sendiri memang tak BOLEH DAN TAK AKAN BOLEH .......TETAPI DAP berupaya untuk merialisasikan misi Pakatan Rakyat untuk menawan Putrajaya!! Manakala MCA pula BERUPAYA menyekat kemaraan Pakatan Rakyat seterusnya  mengekalkan UMNO terus berkuasa mungkin untuk sepenggal dua ! 

Ingat!! Melawan ISLAM ber erti menolak 1 undi kerana negara ni majoritinya dimiliki oleh orang ISLAM......Celiklah mata wahai Chua Soi Lek dan Karpal Singh ! 


Photobucket

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.