-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 10 Oktober 2012

INI yang kita makan selama ni..NAK LAGI BUKTI?

PEMBACA
Apabila lihat bahan bahan yang digunakan untuk membuat makanan makanan yang kita makan selama ni rasa loya tekak pun ada ,anda pula macam mana? Mungkin juga makanan yang dipaparkan dibawah tidak ada untuk pasaran negara kita ,tapi SIAPA BOLEH BERI JAMINAN?? Jom tengok bahan bahannya untuk info semua.

ROTI
Kebanyakkan L-Cyesteine yang diperbuat dari rambut manusia digunakan sebagai Agen untuk doh roti bagi melembutkan roti ,ok juga kan rambut dari dia guna Agen 007 untuk melembutkan roti tak ke haru haha.

Keju Kisar
Cellulose adalah serbuk kayu  yang digunakan untuk mengelakkan Keju melekat satu sama lain. 


Gula gula getah
Walaupun namanya gula gula getah, tidak pula ianya diperbuat dari LANTUN GETAH tapi bahannya adalah  Lanorin atau rembesan Kambing biri biri supaya ianya lembut dan enak dikunyah....Hahaha!!

Makanan yang berwarna merah atau pink.
Pewarna merah yang digunakan adalah dari serangga yang warna merah ,kalau serangga warna hitam tak boleh! Serangga ini akan dihancurkan dan direbus ,dikenali juga Carmine.

Jeli .
Jeli ni antara makanan kegemaran kanak kanak, diperbuat dari Kolegen iaitu tisu penghubung yang terdapat dalam haiwan..lebih kurang cam enpon gak la leh hubung

GULA
Ni yang ngeri nak cakap ni, karang ada yang tak nak makan gula dah haha. Gula dihasilkan dari tulang char haiwan yang dibakar. Tujuannya untuk meluntur dan menapis warna gula mentah.

Aiskrim Perisa Vanila dan minyak wangi 
Air kencing sejenis haiwan dikenali sebagai Beaver yang dicampur dari rembesan dubur haiwan ini akan digunakan, dan telah pun diluluskan penggunaannya oleh FDA sebagai perasa tambahan .

Makanan ringan berbiji biji seperti ini (skitless) 
Bahan yang digunakan ialah dari kokon serangga yang dikenali sebagai Laka@Shellac untuk membuat lapisan yang berkilat dan menyelerakan untuk dimakan .


Photobucket

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.