-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 30 Oktober 2012

Buah dalam baju ? Nak tengok isinya?

PEMBACA

Apa itu buah dalam baju? Ada ke buah tak ada baju? Nak tahu dan tengok  buah dalam baju? Cer pergi kat Google dan klik Image..kemudian pada Search taip WANITA BOGEL atau artis seksi  ..banyaklah buah dalam baju . Anda ada niat nak buat lah tu........Hahahaha KANTOI!

Tapi bukan itu maksud artikel ni, kali ni kita nak kongsikan tips untuk memilih buah durian, sebab dah tiba musim durian dan memang TAK DAPAT TAHU ATAU RASA ISI DURIAN KERANA KITA CUMA DAPAT LIHAT MELALUI BAJU yang dipakai oleh buah durian sejak dari jenerasi ke jenerasi ...ITULAH RUPABAJUNYA ......SEKSI yang berduri miahahaha.

Perkara pertama ialah nak beli buah durian cari yang dijual di tepi tepi jalan terutama jalan kampung kerana ianya lebih murah dan segar tapi jangan TERPEDAYA pula kengkadang ada juga yang letak TANDA HARGA RM.1.00 sekilo.....bila kita berenti ,Penjual tu cakap " HAIYA!! Yang selinggit sulah abis loo...yang ada 3 linggit!! Hahaha tak kan kita tak beli sebab dah berenti ......

Perkara seterusnya ANDA PILIH SENDIRI ..jangan bagi tokey durian tu pilih...sebab penjual tu tahu mana nak tutup lubang rosak ,mana elok mana tak elok,jika anda perasan, TOKEY TU AKAN AMBIL BUAH DIBARISAN BELAKANG ..JARANG SANGAT DIA AMBIL BUAH DIBARISAN DEPAN SEBAB  BUAH BARISAN DEPAN ITU YANG TERBAIK DAN CUMA UNTUK PAMERAN DIA .......betul kan?  

1. DURI- Cari duri durian yang tumpul ,besar dan jarang jarang kerana isinya lebih manis dan kering selain mudah dibuka. Nak tahu tumpul ke tidak semasa membelek tu cucukkan jari anda, jika TIDAK LUKA maknanya tumpullah durinya hahaha.

2. BENTUK- Ambil dan pilih yang bentuk pelik tidak bulat macam bola kerana bentuk yang tidak bulat isinya manis, tebal dan bijinya kurus kering haha. 

3. Cium dulu bau durian kerana durian yang matang dan masak ranum akan berbau, yang tak berbau tu ADA MASALAH KESIHATAN LAH PADA BUAH DURIANNYA.....cuma pastikan semasa proses CIUMAN TU TIADA YANG TERKENTUT !! 

4. Durian yang sudah retak atau seksi bentuknya sampai nampak isi jangan dipilih kerana pasti rasanya sudah masam atau tidak lazat, tak percaya tanya awek yang suka seksi mesti masam kan hahahaha. 

5. Goncang buah durian dan cuba dengar ada tak apa apa bunyi, jika ada itu bermakna durian tu elok dan tidak pekak. Kalau nak aksi ganas lagi semasa pilih durian goncang kepala penjual buah tu secukup rasa .......Mesti ada bunyi akan keluar hahaha. 

Selamat membeli dan melihat isi.....

Photobucket

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.