-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 9 Julai 2012

ISU PANAS- Bahaya KEPAK AYAM

PEMBACA
Dalam kemajuan teknologi terutama bidang IT dan Industri ,terselit juga KEMAJUAN TEKNOLOGI dalam Industri  pemakanan yang sedikit sebanyak menguntungkan pengeluar terutama pembekal  tetapi bakal merosakkan pengguna yang akan mudah diserang penyakit kronik.Isu ini bukan mahu menyalahkan mana mana pihak kerana benda ni terjadi tanpa kita sedari, tetapi sekadar PERINGATAN supaya kita TIDAK MUDAH MATI BEGITU SAJA hahaha.

Mungkin kita pernah beli buah-buahan yang NAMPAK BESAR,CANTIK tetapi rasanya .....hampeh!! Lebih kurang begitulah isunya. Kita berbalik pada NOTIS untuk PENGGEMAR KEPAK AYAM ataupun leher ayam(Ramai ke suka makan leher ayam?)

Begini, Untuk mempercepatkan pembesaran ayam dan memenuhi permintaan sebab dalam negara kita ni ramai yang suka makan ayam, dan rata ratanya adalah PENGGEMAR KEPAK DAN PAHA AYAM, jarang sangat kita dengar orang suka makan TAHIK AYAM kecuali pokok dan haiwan ternakan miahahahaha. 

Balik semula pada topik, UNTUK MEMPERCEPATKAN PEMBESARAN AYAM, STEROID AKAN DISUNTIK PADA bahagian KEPAK atau leher ayam. Kenapa di kepak dan leher bukan dikaki ayam atau disuntik pada dinding reban ayam? Hahaha. Sebabnya di Kepak dan leher lah proses pembesaran ayam dapat dijayakan dengan cepat dan mudah, sinilah kepekatan cairan steroid ujud dengan majunya. 
Diantara lelaki dan Wanita, golongan wanitalah lebih mudah mendapat penyakit seperti ketumbuhan dalam  rahim  kerana wanita mempunyai hormon yang banyak.Jadi kurang kuranglah makan kepak ayam tapi lebihkan makan KEPAK LEMBU kalau berkunjung ke KFC miahahahahahahaha.    




Photobucket

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.