-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 16 Julai 2012

AH AH SEDAPNYA lagi lagi

PEMBACA
SIRI 205

KEDENGARAN ......


" Tak boleh macam tulah bang,nanti sempit ! Suara satu Adiknya.
" Biar abang korek dulu bagi luas ". Suara kedua Abangnya.
"Ani!! Amran bukak pintu ni". Suara ayahnya yang baru balik dari surau.
" KAMU BERDUA BUAT APA NI?" Suara ayahnya GARANG ! 
" Er Er kami main alat RAHIM ayah!". Jawab adik perempuannya sambil betulkan baju.
" YA Allah! Kamu berdua ni dah dirasuk syaitan ke apa!! KAMU PUN SATU RAHIM,adik kamu sendiri kamu nak kerjakan." Suara ayah makin garang dan terang!
"Apa ayah merepek tanpa kerepek ni, kami main benda nilah!" Suara abangnya sambil menunjukkan papan congkak milik RAHIM (Kawan sekolah Ani) yang telah uzur sampai lubangnya dipenuhi tanah. 


Bling!! 


~ NAH , SUPPLY TUK BULAN PUASA .... SEBULAN PUASA UNTUK SATU KAMPUNG MAKAN MMG CUKUP NI...... AMIK SORANG SIKIT EK.... BUAT IKAN MASIN BEST GAK NI HAHAHA...( DJKOMENTOR)
Hampeh betul JEBAUK KUDI sorang nih... Mentang2 lah aku kelindan, dia drebar... Semuanya aku kena buat... Nanti ko.. Ko tunggu lah bila aku jadik encik boss nanti... Tahulah naseb ko... Nyampahhhh! Huh! (Editor)




20 FAKTA MENAREK TENTANG LIPAS.......(DJKOMENTOR)
Ramai yang tak suka akan lipas ni sebab geli jijik dan sebagainya. Tapi tak salah kalau kita tau beberapa fakta yang menarik tentang lipas ni..... Klu rasa geli pon baca gak smpai habis....

1-Nama lipas atau dalam Bahasa Inggeris cockroach berasal daripada perkataan Sepanyol “cucaracha” yang membawa maksud serangga gila.. haha
2-Seekor lipas boleh menahan nafas selama 40 minit.. wow
3-Seekor lipas boleh hidup 3-4 minggu walaupun kepala dia dah putus
4-Kalau berlaku peperangan nuklear, lipas adalah satu-satunya makhluk yang boleh hidup
5-Lipas mempunyai darah berwarna putih
6-Kebanyakkan lipas boleh terbang tapi bukan kesemuanya.
7-Lipas yang paling besar di dunia adalah Macropanesthia rhinocerus berasal daripada Australia yang beratnya adalah 50gram
8-Lipas goreng adalah makanan yang biasa di Cambodia
9-Lipas makmal betina boleh menghasilkan anak tanpa bantuan lipas jantan dan anak-anak dia semua betina
10-Lipas anak hanya perlu mengawan sekali dan mampu menghasilkan anak sepanjang hidupnya hohoho
11-Agak mustahil untuk menangkap seekor lipas sebab dia ada rambut-rambut halus yang boleh mengesan angin daripada pergerakkan apa-apa yang menghampirinya.
12-Semasa perang di Vietnam, tentera Amerika menggunakan lipas untuk mengenal pasti askar-askar komunis yang menyamar sebagai petani
13-Lipas ada gigi di dalam perutnya
14-Lipas yang dilumatkan boleh boleh membantu menghilangkan kesan bisa jika dilumurkan pada tempat tu
15-Lipas boleh menukar arah sebanyak 25 kali dalam masa satu saat
16-Kalau lipas patah kaki, kaki itu boleh tumbuh semula
17-Lipas bernafas melalui bahagian tepi badannya dan bukan melalui hidung
18-Lipas hanya ada 6 kaki tapi memiliki 18 lutut hohoho
19-Lipas boleh berlari sepantas 3 batu sejam
20-Lipas dikatakan menghabiskan 75% masa sehari dengan hanya duduk tanpa buat apa-apa haha


Photobucket

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.