-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 21 Mei 2012

TIPS dan PUNCA KEYBOARD LAPTOP ROSAK

PEMBACA
Rujuk Artikel DISINI-TIPS JIKA KEYBORD@PAPAN KEKUNCI ROSAK


DALAM ARTIKEL SEBELUM NI ,KAMU TELAH DIMAKLUMKAN TENTANG TIPS YANG BOLEH DIGUNAKAN JIKA KEYBOARD@PAPAN KEKUNCI LAPTOP @NOTEBOOK ROSAK. KINI KITA BACA PULA PUNCA YANG MENYEBABKAN KEYBOARD BOLEH ROSAK SECARA SUKA RELA ATAU TIDAK RELA.

-TERSIMBAH AIR- Banyak terjadi pada mereka yang suka minum sambil on9, ditambah pula dengan HABIATAT TANGAN yang tidak reti duduk diam hahaha. Jika air tertumpah pada laptop kamu, segera matikan suis laptop bukan suis lampu, dan terbalikkan kedudukan laptop -Setelah dipastikan tiada air lagi, boleh gunakan kertas tisu yang dapat menyerap air untuk dilap dengan hati hati. 

- Salah satu button huruf tercabut, keadaan ini biasa dan sering berlaku terutama pada mereka yang jarinya besar dan suka menaip dengan ganas TERUTAMA SEMASA MAIN GAME TEMBAK TEMBAK HAHAHA.  Tips untuk masalah ini, cuba kuruskan jari kamu dan kurangkan KEGANASAN SEMASA MENAIP miahahahaha.

-LAPTOP KAMU DISERANG DEMAM PANAS DAN SUKA MEMANASKAN DIRI WALAU DIWAKTU HUJAN LEBAT yang kesannya bukan saja keyboard boleh rosak malah kompenan lain akan terlibat sama termasuk komponen kamu iaitu DUIT hahaha. JIKA DAH TERASA LAPTOP @ notebook panas lain macam, GUNAKAN COOLER PAD atau halakan kipas meja padanya

-Wayar Ribbon penyampung tercabut. Saja nak beritahu, Keyboard @Papan kekunci disambungkan dengan wayar yang dikenali sebagai Ribbon bukan teknik rebonding hahaha. Punca ribbon boleh tercabut biasanya disebabkan laptop kamu terjatuh kerana  Ribbon cuma diKLIP saja pada penyambungnya. Jika kamu berani boleh buka dan sambungkan semula Klip Ribbon tersebut, JIKA TIDAK serahkan pada yang pakar !! 

ANDA MINAT BISNES SECARA ONLINE ? PASTINYA KAMI TIDAK MENAWARKAN SKIM CEPAT KAYA KERANA KAMI BUKAN KAYA ..CUBA KLIK SINI JIKA ANDA BERMINAT MENJADI EJEN JUALAN ONLINE PERKHIDMATAN INTERNET SEPERTI STREAMYX DAN CELCOM BROADBAND SERTA LAIN LAIN PRODUK TIDAK TERMASUK DONALD DUCK MIAHAHA
http://www.tagter.com/web/join_us.asp?web=KEDAIJOMGELAK&fid=2542725412553&wm_menu=JOIN%20US

-

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.