-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 17 Mei 2012

SKETSA JomgelakFM -Siri 1

PEMBACA
BISMILLAH ON.
AraKIAN yang baru hendak bermula belum lagi seKIAN miahahaha disuatu tengahari tiba triba 

-" Assalamualaikum  Bidin? Engko ada dirumah tak?" Tok Ketua memanggil sambil gulung kain pelikat la la la .
" Waalaikum mussalam, apakah gerangannya Tok Ketua menerjah kemari".
" Tok Batin kampung sebelah meninggal tadi, jom ikut aku pergi melawat". Tok Ketua berkata
" Comfirm ke tok? Hari tu kita dah kena sekali,ada ka dia cakap Malaikat salah rumah, sebab tu dia hidup lagi". Bidin ragu ragu sambil makan sagu masak lemak.
"Aku dah sms Tok Batin tadi, dia cakap comfirm dia meninggal dah ". Jawab Tok Ketua menyebabkan Bidin tersedak Sagu! 

- "Bila meninggalnya Kak Rozetta? pagi tadi elok saja saya tengok". Tanya Tok Ketua kepada isteri Tok Batin yang meninggal dunia secara tiba triba.
" Tok Batin kamu ni ambil pakej penyakit tahunan tahun ni, macam macam sakit dia dapat bermula dari awal tahun , tadi Doktor cakap Husband I kena serangan jantung semasa dia nak ambil jantung pisang ..." Terang Rozetta isteri bongsu Tok Batin sambil mengesat taik mata .
" Jomlah Tok kita uruskan mayat dulu, nanti orang dah ramai susah nak buat". Bidin menYAPA sambil memandang pada MusTAPA yang berada disebelahnya.
"PANAS DAN BERPELUH badan arwah ni Tok?" Kata Mustafa sambil mengesat peluh manakala Bidin sudah mula mengesot kebelakang secara suka rela .
"Adatlah tu Tok! Husband i baru pertama kali meninggal dunia, itu pasal dia 'NERVOUS" sikit!! Tiba Triba Rozetta menyampuk sambil berdiri depan pintu bilik........ 
SAMBUNG Eh!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.