-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 12 Januari 2012

TIPS- PUTIHKAN WAJAH

PEMBACA


Kecuali orang yang tidak waras saja akan menjawab....Saya tidak mahu cantik ? Tak perlulah kita dok kira Wanita ke peremPuan ke..lelaki ke Jantan ke..semua nak cantik...adolaaaa..adeh!. Kalau kita gi jenjalan mesti kita nampak ramai sampai bersepah sepah produk kecantikan yang ditawarkan kepada kita..ada yang murah..ada yang mahal..cuma yang percuma jer tak ade..hehehe..Camner pun bagi korang yang nak kelihatan cantik tetapi menitik dan menilik beratkan KEWANGAN..ADEH..MEH KITA GUNAKAN BAHAN ASLI..bahan asli ni bukan disediakan oleh orang Asli ..tetapi orang Asli pun gunakan cara ni gak..Meh kita praktik dan cubaan cubaan ...adolaa

Bahan-bahannya tidak perlukan simen rumah serta amat mudah didapati di mana-mana pasaraya kecuali kedai Tayar Ah Sheng adik beladik. Apa yang korang perlukan hanyalah barli, jus limau nipis dan air masak dan..er..er..diri koranglah..tak kan nak putihkan wajah orang lain lak..adeh

Ambil segenggam barli atau seperiuk pun leh jika korang nak mengetes cubaan petua ni secara berjemaah ..peh tu goreng tanpa minyak..ingat!! Tanpa minyak kerana kita nak kurangkan plumbum..hehe... Setelah sejuk..kecuali korang memang ada ilmu pegang Bali time panas..hehe.. tumbuk barli tu dengan siku..eh! pepejelah..tumbuk hingga lumat tau..kalau de tertinggal sekwetul..tumbuk lagi... Dah lumat sampai jadi cam serbuk..Bancuh serbuk barli tersebut dengan sedikit perahan air limau nipis ..bukan limau kasar dan air masak secukup rasa...meh tu mulakan Sapu bancuhan tersebut di wajah sebelum tidur ..ingat sebelum tidur..bukan sebelum pi kerja atau bersiar siar ditaman bunga..adolaaaaaaa

Amalkan selama seminggu dan lihat hasilnya..mesti wajah korang akan cantik..berseri..putih dan gebu gebas macam Editor ni..adolaaaaaaa

Selamat cubaan cubaan

EDITOR NUR.......

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.