-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 16 April 2015

MARAH SEORANG PENIAGA PASAL IKLAN......buta hati tak nak rugi

PEMBACA
Siti pun guna Kagen Water.....terbaik dok!

"Rugi duit jer aku letak iklan kat blog? bukannya ada orang klik......." Ini adalah contoh ayat seorang peniaga yang SEBENARNYA DIA BUTA walau matanya celik......baca rumusannya ini...
Benar, kadang kala letak iklan di mana mana web atau blog tiada siapa nak klik, kadang kala kena marah....tapi kita jangan lupa, sebenarnya CARA INILAH YANG PALING BERKESAN kerana kita sudahpun perkenalkan JENAMA DAN PRODUK KITA.....

Nak bagi mudah anda faham.......anda lihat di lebuhraya....ada IKLAN kan? Anda lihat di bas, pun ada pelbagai iklan kan? Semua iklan ni anda dapat lihat hatta kemana pun anda pergi, tepi jalan ada....dalam bangunan ada, kesemua tempat  ada iklan produk tertentu yang dipaparkan.....

CUMA SATU ANDA TAK DAPAT LIHAT ....iaitu TIADA LAGI ORANG BERENTI TEPI LEBUH RAYA dan pergi KLIK kat iklan tu....tiada lagi orang kejar bas dan klik iklan yang dpapar kat badan bas itu.....tiada kan??

Tapi kenapa pengusaha ini tetap juga paparkan iklan mereka seperti tempat tempat penulis sebut diatas sedangkan TAK ADA PUN ORANG GI KLIK ? Hahahaha.....Jawapnya.......untuk perkenal jenama atau produk.....

Contoh.....anda masuk pasaraya nak cari ubat gigi.....anda terfikir jenama apa nak beli, lalu teringat jenama yang anda lihat ditepi jalan tadi lalu nak mencubanya......bukankah ini membuktikan cara iklan ini paling berkesan dihati pengguna.

Kita harus ingat, Maxis dan Celcom yang jenamanya dah kukuh pun pasang iklan mereka dimerata tempat supaya PENGGUNA FOKUS DAN SENTIASA INGAT PRODUK mereka......

Buka minda dan lapangkan fikiran untuk meniaga baru berjaya dengan cemerlang gemilang dan terbilang ehhhhhh!! 


Lazada Philippines #jadiviral #jadi hashtag viral #kantoi #kantoiidentiti #jomgelakfm #mudahterhibur #kantoiseranggoogle #seranggoogle

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.