-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 1 Februari 2015

HARUSKAN NUR BERTERUS TERANG??

PEMBACA

Dalam banyak banyak banyak seluar untuk dibasuh, seluar jeans lah yang Nur paling menyampah nak basuh... adeh! Nak plak yang jenis tebal dan koyak ....silap silap boleh BINASA MESIN jadinya......
Bila sebut pasal seluar Jeans, Nur teringat satu kisah yang menarik untuk dikongsi ,rasanya ada dikalangan kita juga pernah alami situasi begini....

Kisahnya berlaku selepas Nur sudah beberapa tahun bekerja dan ekonomi diri sudah agak kukuh......sebagai anak sulung, memang Nur lah yang perlu membantu adik adik dibawah...

"Nur.....tak payah bagi mak lah duit bulan ni..... ko bagi jer kat Ajib ......" Kata Mak pada Nur pada suatu petang semasa kami sama sama memarut kelapa untuk dibuat soya ehh! 

"Hiss...nape plak mak?" 

"Yelah......mak kesian kat adik ko sorang tu...ko tengok Ajib tu...keje dah bertahun,tapi baju pakai tak mampu beli lagii......."  

"Eh! Nur tengok ok jer Ajib tu mak". Tanya Nur yang tahu kemampuan satu satunya adik lelaki Nur dalam keluarga.

"Ok ape nye..... cer ko tengok seluar dia...... semua koyak rabak...ko tak kesian ke ?" 

Nur terkedu? HARUSKAH NUR TERANGKAN PADA EMAK yang seluar koyak Ajib tu LEBIH MAHAL HARGANYA DARI SELUAR YANG TIDAK KOYAK?? Haruskah?? 

"Yelah mak..... nanti Nur bagiii......." Itu saja Nur mampu jawab, sebab nanti kalau diterangkan emak mesti tak faham fesyen pelik pelik anak muda sekarang ni.....adehh!! Baik Nur diamkan saja .......

Hehehehe...betul kan, seluar koyak tu lebih mahal harganya.....




0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.