-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 31 Januari 2015

INILAH LUKISAN YANG DIKATA HINA AGONG ......

PEMBACA
Eleh,nak nyorok lah tu kononnyeee......!!

Ramai pihak tampil memberi pendapat berbeza dalam isu gambar yang dikatakan menghina Agong dan institusi beraja dalam negara kita ini......


Saksikan inilah gambar lukisan yang dipamerkan oleh pelukis Vincent Leong di Seni Art Stage Singapore pada 22-25hn 2015 tempohari.....





Menghina kan? Itu pandangan sebahagian besar rakyat termasuk beberapa pertubuhan NGO yang membantah gambar yang anda lihat diatas...tetapi ,dari segi undang undang, bolehkah diambil tindakan sebab ianya AKAN DIANGGAP SATU SENI?? 

Kalau tidak, macam mana gambar bogel Kate Winslet  dalam filem Titanic tidak dianggap lucah kerana bermotifkan seni....? 


Kalau kita nak tuduh Vincent rasis......camne plak dengan gambar PERPADUAN KAUM DIBAWAH NI?

Penulis pun susah nak jelaskan cuma sebaiknya gambar pemimpin negara tak perlulah DISENIKAN bagi mengelak kontroversi kerana masyarakat kita AMAT PRIHATIN!!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.