-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 1 Januari 2015

FAKTA #maharajalawakmega2014 YANG PERLU ANDA TAHU.....

PEMBACA

Pastinya setiap minggu peminat #maharajalawakmega2014 akan BERAKSI depan TV untuk menonton dengan pelbagai aksi, ada yang KETAWA, MARAH , malah ada juga yang geram !
Pada setiap kumpulan pula yang menyertai pertandingan ini pasti bertungkus lumus mencari idea berdasarkan tema yang diberi......adakah lawak mereka diterima atau sebaliknya pasti sentiasa bermain diminda para peserta.

Pada setiap minggu juga, apabila tamat #maharajalawakmega pasti ada PUJIAN atau KUTUKAN yang tak perlulah penulis kongsikan disini kerana INILAH SEBENARNYA DIRI DAN SIFAT KITA yang  KITA SENDIRI TIDAK PERASAN........

Baca PETIKAN  dibawah ........ 

Ada kumpulan yang kita mampu ketawa dengan lawak yang mereka buat, ada juga kumpulan yang tidak mampu buat kita ketawa tapi kawan kita KETAWA BERDEKAH DEKAH........kenapa kita nak marah? BUKANKAH KITA SEMEMANGNYA BERBEZA ?? "

Faham tak maksud petikan diatas ? Begini ........Kita sememangnya akan berbeza  dalam apa jua perkara contohnya anda lihat kejadian yang Allah bentuk diri kita yang sebenarnya berbeza dan tidak akan sama...

Lihat telinga anda -ADAKAH TELINGA KITA SAMA? Sedangkan kita sama sama punyai telinga,mungkin telinga anda ada taik lalat ditepinya, saya tidak, mungkin telinga anda besar dan capang, tapi saya kecil dan nipis...mungkin telinga anda banyak taik telinga tapi saya tidak.....hahahaha!! Jangan marah....inikan CONTOH......!

Begitu juga semasa kita menonton #maharajalawakmega2014, kenapa KITA TIDAK DAPAT MENERIMA HAKIKAT yang rakan kita boleh ketawa sedangkan kita tidak? Kenapa pula kita TERGAMAK marah LALU KUTUK  rakan kita yang ketawa itu? 

Piss yooo!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.