-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 1 Disember 2014

KISAH NGERI SUAMI CURANG.....

PEMBACA
Hadoiiiiiiiiii! cuba baca bebetul banner ni......adeh!
Jika anda berniat nak curang atau beristeri lebih ,rujuk kisah ngeri dibawah ini dulu......kemudian buatlah keputusan dengan bijak sana agar TIDAK TERLENA dibuai " mimpi indah ".


"Sayanggggggggggg.........orang tuuuuuuuuuuuu" Cuma itu yang didengar si suami yang dari tadi leka dengan kecantikan tubuh kekasih gelapnya.......SEMPAT MENGELAK NAMUN......gedeganggggggg!! Dengan wajah pucat si suami tadi keluar dari kereta dan melihat lelaki bermotor yang hampir dilanggarnya.

Kelihatan beras bertaburan diatas jalan....manakala lelaki itu jatuh terkangkang ditepi longkang.......

" Encik tk ape ape ke? Tanya Suami itu dengan rasa bersalah. 

"Tak pe , tak pe...saya okkk......" Jawab lelaki itu sambil wajahnya sedih melihat beras yang bertaburan diatas jalan........

Suami itu serba salah, diperhatikan motor dan keretanya tidak mengalami kerosakan . 

"Ambillah .....saya yang bersalah termasuk lorong tadi........" Hulur suami itu pada lelaki tersebut.....NOTE RM50 ....yang sebenarnya cuma sekeping itulah yang tinggal dalam kocek seluarnya ketika itu.

Masuk kedalam kereta, suami cuma diam memerhati beras yang bertabur diatas jalan.....dia memandang kekasihnya yang masih terkejut . 

"Macam mana budak tu sayang......." Soal kekasih gelapnya menyebabkan lamunan suami itu terhenti....

" Tak de pe pe...dah  i hantar you balik ......" Jawab si suami dan terus berlalu pergi dari situ.......

" Risau plak i tengok you diam jer sayang, nanti petang i call you yee " Kata kekasih gelapnya sambil masuk semula ke pejabatnya.

Selepas kekasih gelapnya hilang dari pandangan, suami tadi termenung sendiri didalam kereta.....ingatkan kembali menjelma pada peristiwa pagi tadi ....

"Abang......nanti belikan beras yee.....abis dah......." Kata isterinya semasa beliau bersiap pergi kerja.

" Hisssssssssss, rasa baru semalam jer beli...tak kan dah habisss......." Rungut suami yang sebenarnya resah kerana duit hujung bulannya cuma berbaki RM150 ......lagipun dia dah berjanji nak belanja kekasihnya KFC tengahari nanti.

"Abang ni........5 orang bang anak kita........itu pun dah abis jimat dah ...." Belum habis isterinya berkata, suami sudah berlalu cepat........

Baru sebentar tadi Allah tarik REZEKINYA dengan cara yang dia sendiri tidak duga kerana ALPA PADA TANGGUNGJAWABNYA , tanggung jawab yang PERLU DIUTAMAKAN,tapi sering beliau abaikan........

"Ya Allah.......apa aku buat niiiiiiiii......" Katanya sambil melihat baki duit dalam dompetnya RM7.25 SEN ......mana cukup nak beli BERAS!! 

Pesan Nur, nak kawin lebih tu boleh.....tapi "Ukurlah baju dibadan sendiri dulu "........

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.