-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 15 November 2014

LUAHAN GURU ........KAMI YANG DIBULI .......

PEMBACA
Cara yang betul apabila membawa tong gas dalam kereta hahaha! 
Apabila berlaku sesuatu kes melibatkan pelajar dan murid, selalunya guru akan dipersalahkan .....jarang sekali kita melihat kesalahan kita sedangkan seorang guru juga mempunyai tugas yang sebenarnya lebih berat dari kita.
Disini penulis lampirkan inbox penulis bersama salah seorang guru .....bacalah luahan hatinya moga moga kita dapat merasai keperitan yang mereka alami.



Hmmm....

Situasi ni berlaku di sek....

Mak bapak hntar ank ke asrama sb ank bermasalah.... Yg teruk cgu...bila kita ckp ape yg ank diorg buat...diorg xpercaya... Tp susah lah nk ckp hal2 mcm ni...

Nti kata Cgu jugak

Balik2 salah cgu

Xnmpak salah ibubapa

Ibubapa ank 2,3 org pun klu ank buat hal tau nk mengamuk... Kami...cgu2 ni jaga sekelas pling kurang 27 org...mcm2 perangai....

Ibu bapa skang x sama ngn kita dulu...

Kes buli tu...nape salahkan cgu semata2...bila ad kes mcm ni ckp cgu xpntau budak... Cer fikir ye... Kami Cgu yg jd warden....kerja sek lg...kerja warden lg.... Elaun 250 je...tp kami xpernah ungkit pasl brape kami d bayar....kmi ikhlas jaga ank murid kmi... Tp kami jugak ada kluarga yg perlu kami luangkan masa. .bkn 24 jam kami bleh jaga bdk2 tu.. Dan bdk2 ni depan cgu Baik..blakang buat hal...bodoh sgt la klu nk buli dpn2 cgu....betul x...tp yg slahnya cgu...ckp cgu x ajar... Kami ajar adat sopan...nilai murni... N nk bg pengajaran klu ank murid buat salah xbleh...kenapa? Ibu bapa depan2 ank ckp Cgu salah...so cmne murid nk hormat n terima apa yg kami ajar

Tgok klu hntar ank ke pengasuh sorang rm300 pling murah dr kul 8-5ptg... Kami jaga dr pagi smpai malam...dr malam smpai pagi...bkn sorang...asrama I ad 86 org murid...kmi di bayar elaun rm250... Tu x termasuk kerja2 failing....daftar n mcm2 lg...smpaikan kami cgu2 kluar duit sndiri utk hias bilik bdk2 nk bg anak murid selesa...kami x pernah mntak bayaran pun...cukup la sekadar pandang ilmu yg guru berikan... Mcm mana ank nk pndai...nak jd bagus klu ilmu xberkat... Kenapa xberkat....sb Mak ayah mengutuk guru yg bg ilmu pd ank2 mereka....


Satu fakta menarik tentang guru ini ialah ......sampai bila bila pun "Cikgu @ Guru akan abadi pada namanya.......begitulah mulianya tugas mereka,semoga kita menjadi insan bertanggung jawab dan sama bantu membantu selepas ni. 

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.