-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 19 September 2014

SURAT BERAJA YANG KANTOIKAN ANWAR DAN TUN MAHATHIR.....

PEMBACA
Menguji kesabaran bila hadiri kenduri miahahahaha!
Sebelum disiarkan surat beraya yang kantoikan DS Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir dibawah, anda baca dulu berita berita dibawah supaya ianya tidak dianggap FITNAH!!


Ini antara petikan kenyataan Tun Dr Mahathir apabila Istana Selangor mahu 2 nama calon MB diberikan.
  • Dr M: Saya dulu pun beri satu nama saja

  • Ram Anand | 6:50PM Sep 11, 2014
  • Dalam keadaan yang jarang berlaku, Tun Mahathir Mohamad dilihat bersetuju dengan pendapat musuh ketatnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Bekas perdana menteri itu mendedahkan sepanjang perkhidmatan beliau selama 22 tahun, beliau hanya menghantar satu nama sahaja sebagai calon menteri besar kepada istana.
“Sepanjang zaman saya, sentiasa serah satu nama sahaja. Saya tak pernah ada masalah dengan mana-mana sultan," kata beliau ketika ditanya pernahkan mana-mana istana meminta lebih dari satu nama sebagai calon menteri besar.

Ini pula petikan ucapan DS Anwar Ibrahim yang menyebabkan Sultan murka kali ke 2...

PETALING JAYA: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelaskan kenyataan mengenai konvensyen yang diamalkan dalam pemilihan menteri besar berdasarkan apa yang beliau tahu ketika bersama Barsan Nasional sebelum ini.

"Saya hanya memberitahu apa yang berlaku ketika saya bersama Umno-kerajaan Barisan Nasional. Jika ada kesilapan, saya memohon maaf kepada Sultan Selangor," jelas Anwar dalam memberi maklum balas terhadap kenyataan dari Istana Selangor yang menyifatkan dakwaan Anwar sebagai tidak tepat dan mengelirukan rakyat.

Sultan Sharafuddin menerusi Setiausaha Sulit Datuk Mohamad Munir Bani dalam kenyataan empat muka surat pada Khamis menjelaskan proses pemilihan perlantikan menteri besar ketika barisan nasional mentadbir negeri.

Munir menegur Anwar kerana tidak memberi fakta yang tepat dan membuat kenyataan yang mencemar imej Sultan.




Dan inilah surat BERAJA yang kantoikan mereka berdua diatas.......

Siapa menipu dan tertipu?? 

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.