-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 14 September 2014

AL KISAHNYA ENCIK BOMBA KITA.........!!

PEMBACA

"Tak sampai lagi ke Aji?" 
"Belum......dalam perjalanan kot......" Wajah masing masing cemas...cemas kerana bomba belum lagi sampai,ADA yang membelek jam,ada yang kehulu kehilir menanti.....

Orang ramai yang datang makin  bertambah menambah perasaan takut dan cemas sekumpulan kanak kanak yang juga menanti kehadiran bomba,ada yang sudah empat lima kali masuk tandas kerana selepas ini mungkin seminggu susah nak kencing......ehh!

"Haaaaaa, sampai pun......dah cepat cepat berkumpul !! Tok Mudim banyak lagi tempahan niii......." 



Yeahhhhhhh!! Inilah pasukan bomba kita yang peranan mereka cuma kita tahu pada waktu waktu KECEMASAN .......jarang sekali aksi mereka mendapat tempat berbanding dengan unit keselamatan lain seperti Polis, namun peranan dan TUGAS mereka jangan kita lupakan sebagai mana MEREKA BERAMANAH MENJAGA KITA tak mengira siapa !!

Beberapa lagi aksi pasukan Bomba yang menarik untuk dikongsi.


Santai hujung minggu - 4

Sempena Sukan Olimpik yang bakal berlangsung beberapa tahun lagi, abang Bomba amat gigih menjalani latihan. Pasukan ping-pong JBPM akan bertemu dengan China pada perlawanan pertama.

*why so serious?*
 — with Riduan Ibrahim. (6 photos)

Santai hujung minggu - 3

Sebelum main bolasepak, kena warm-up dulu. Jom lari 2.4km. Dah panas, baru boleh main bolasepak. Sambil lari, sambil nyanyi, "Cincin emas, belah rotan! Diri ini, ku korbankan! Biar mati, tak berkapan! Pantang undur, anak watan!"
 — with Sarah Jeremiah. (4 photos)


Santai hujung minggu - 2

Musim Liga Perdana Inggeris dah mula. Piala Malaysia pun dah nak masuk ke Suku Akhir. Abang Bomba pun nak main bolasepak juga. Masuk padang pakai CPS dengan Set Alat Pernafasan dalam tu boleh tak, ref?
 — withFendi Shari and 2 others.
Photo: Santai hujung minggu - 2

Musim Liga Perdana Inggeris dah mula. Piala Malaysia pun dah nak masuk ke Suku Akhir. Abang Bomba pun nak main bolasepak juga. Masuk padang pakai CPS dengan Set Alat Pernafasan dalam tu boleh tak, ref?

Lawatan Sambil Belajar kanak-kanak dari TADIKA CERIA ke BBP Bagan Serai, Perak pada 12/09/2014. (5 photos)


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.