-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 11 Ogos 2014

CERITA KOTOR RUMAH BUJANG!

PEMBACA
Adakah anda sanggup pakai baju jenama ni?? 
"Sesungguhnya disebalik yang kotor itu ada yang baik".........


"Ko jangan cakap lebih Pian, sedar diri tu sikit". Marah Leman yang baru keluar dari tandas... kata kata Pian sebelum dia masuk tandas tadi telah menyebabkan Leman hilang TUMPUAN untuk "BERTAHAN LAMA" didalam tandas.

"Laaa, aku cakap betul la, ko tu tak leh fikir ....." Pian pertahankan cakapnya tadi sambil membuka seluar dan mula memakai tuala.

" Ah! Mana boleh ko nak samakan aku dengan ko Pian....aku ensem ko tidak,aku ada kereta ko pakai motor jer......" Leman yang masih bengang kerana "Tak puas berak" mengulang semula cakapnya sebelum masuk tandas tadi...seluar sudah disarung semula sambil menyangkut tualanya pada pintu bilik.

"Same la, itu cuma KELEBIHAN ko, yang lain ko dan aku sama jer...ko laki aku pun laki..." Pian juga mengulang cakapnya sebelum Leman masuk tandas...sambil betulkan ikatan tualanya Pian hidupkan sebatang rokok bagi memudahkan "PROSES membuangnya" dalam tandas nanti. 

 "Aku tetap tak setuju, jauh beza nya ko dan aku.....fakta ko beri tu tak logik...tak leh diterima ". Leman terus berjuang untuk mematikan fakta yang diberi rakan serumahnya bahawa " KAU DAN AKU SAMA JER..... JANGAN NAK BERLAGAK "!! 

"ABIS? KO TAK BERAK!! " Pian berkata lalu masuk tandas menyebabkan Leman terkedu dengan matanya terkebil kebil......Cisss! Sungguh Leman tak sangka Pian mampu MATIKAN FAKTAnya kerana mereka DAN kita adalah SAMA AKAN MELAKUKAN PERKARA YANG sama iaitu BERAK .....

Jadi selepas ini jika ada rakan rakan kita yang BERLAGAK atau bangga diri, anda cakap jer.."Eleh, ko berak aku pun berak gak, jangan bangga sangatlah!!



Siapa dia dan siapa kamu
Siapa kita dan siapa aku
Apakah warna rambut dan kulit mu
Apakah pula warna bola mata mu… hey
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Rap pantun rock n roll dikir barat
Degri songket burger dan ketupat
Zapin ballet heavy metal dondang sayang
Silat karate mana satu yang menang… hey
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Dari mana asalnya kita
Cuba engkau memikirkannya
Dimanakah nusantara
Terletak di dalam peta dunia
Kelonggaran budaya timur
Haruskah barat dipersalahkan
Apakan tersungkur melayu
Pabila di buru masa depan… auww
Fikir fikir
Cuba kau renung dan cuba kau teka
Dari segala sudut falsafah
Cuba kau tenung dan cuba kau baca
Kalau tak faham kena fikir semula… hey
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…
Fikir fikir… na… na… na… na…

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.