-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 9 Ogos 2014

ADAKAH ORANG SABAH AKAN MENGAMUK DENGAN PENDEDAHAN INI?

PEMBACA
Jenama rokok ni SUDAH TINGGAL SEJARAH,tapi Masjid tidak mungkin jadi "sejarah" JIKA KITA SERING BERSAMANYA
Penulis tak menipu, ambillah iktibar dari PERBEZAAN KETARA dibawah sebab yang kongsi cerita ni orang Sabah sendiri....dan errr.....janganlah orang Sabah mengamuk plak ye...
Seorang pemuda sedang  menanti bas untuk pulang ke Sandakan  selepas seminggu berhari raya bersama keluarganya. Oleh kerana bosan menunggu lama,dia pun menyapa seorang pemudi disebelahnya.

" Nak balik mana? Tanya pemuda tadi.

" Sandakan bah...tapi bukan "Sandakan pada kenangan tau".." Jawap pemudi yang disapa.

"Samalah kita!Errm... kamu orang sini ya...." Tanya pemuda itu lagi.

"Iya, Saya orang Kadazan , kamu". Tanya pemudi itu pula.

"Saya asal Johor, tapi kerja kat sini,kat 10 tahun dah ". Jawab pemuda itu..

" Dah lama tu bah, mesti pandai cakap sabah..."

"Tak jugak hahaha......Hisss! Apalah nak jadi...sana sini cite pasal rumah terbakar,bangunan terbakar.....ngah raya lak tu...".  Pemuda itu triba triba merungut  sambil merujuk kepada tajuk akhbar yang dibacanya. 

"Musim panas ni memang kena hati hati bah...Eh! Tau tak, kalau kat sini bila kebakaran kita panggil NOTUTUDAN......" Beritahu pemudi itu sambil senyum.

"La ye ke.....jauh sangat bezanya ngan kami kat semenanjung kalau ada kebakaran".

" Eh! Lain ke bah? Abis tu kalau ada kebakaran orang Johor panggil apa ". Tanya pemudi itu yang agak terkejut.

"Kami PANGGIL BOMBA..........." Jawab pemuda itu sebelum tutup mukanya dengan surat kabar ......Hahahaha!


Sekadar hiburan .......jangan serius sangat !! 

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.