-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 23 Julai 2014

DBKL SAMA MACAM ISRAEL .......PATUT KE?

PEMBACA
Fesyen baju Melayu untuk raya, Siapa otak kampung?? 

Alangkah elok dan manisnya jika kos memasang besi pada di bangku sekitar Kuala Lumpur itu digunakan untuk membantu gelandangan dan bagaimana pula kalau ada gelandangan yang tidur didepan bangunan,adakah DBKL akan pasang pagar atau CCTV?
Tahukah DBKL yang tidur dibangku itu adalah rakyat kita sendiri...rakyat yang dia sendiripun tak mahu menjadi seorang perempat nak lagi dalam negara sendiri......Kenapa tidak dibantu tetapi DIHALANG? 

Pada penulis,ini satu tindakan yang tidak wajar dan dianggap AGAK KETERLALUAN cuma untuk menampakkan imej KUALA LUMPUR cantik dan indah......banyak cara lain boleh digunakan dan ini bukan jalan terbaik dan TERBUKTILAH RAMAI YANG TIDAK SETUJU DENGAN TINDAKAN DBKL ini.





Penulis tak sangka, DBKL boleh ambil tindakan sebegini rupa dibulan ramadan yang mulia ini, dibulan yang kita disuruh membayar zakat untuk membantu yang kurang mampu tapi DBKL ambil tindakan sebaliknya......

Satu fakta DBKL perlu ingat ialah, DBKL lahir dari masyarakat sekeliling kerana mustahil DBKL dapat diwujudkan jika tanpa rakyat@masyarakat sekelilingnya.....merekalah yang membangunkan DBKL melalui cukai ,iklan, denda dan sebagainya....sepatutnya mereka lebih dilihat prihatin pada masyarakat sekeliling bukan menekan kehidupan mereka terutama golongan yang terpaksa merempat! 

Lihat negara bukan Islam pun tidak buat langkah sekejam ini???


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.