-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 29 Julai 2014

AKSI RAYA YANG KANTOI..........ANDA MUNGKIN TERBAKAR MEMBACANYA!!!

PEMBACA
Takut terlewat nak sembahyang raya.....fuyyo!
Pelbagai ragam boleh kita lihat untuk menyambut raya ni, umpamanya gambar Selfie di kubur yang menjadi isu dibawah.....Anda lihat dan nilai sendiri semoga kita dapat belajar sesuatu darinya.


Gambar Selfie diatas kubur yang menjadi PERSOALAN kerana pijak diatas kubur orang lain.

Ini pula penjelasan pemilik gambar diatas.



 Tak tahu penulis nak beri pendapat macam mana, anda sendiri lah nilaikan gambar diatas dan berilah pendapat yang baik semoga kita sama sama beroleh iktibar sama seperti pemilik gambar diatas yang berani bersuara.....

Paling penting kita tidak salahkan sesiapa dan SEMOGA KESALAHAN KITA ITU dapat MENDIDIK orang lain kerana MUNGKIN anda juga ada lakukan sesuatu yang kantoi DIHARI RAYA....

Meh tengok SIAPA TERKENA!!!

Beberapa tahun yang lalu....Inilah aksi penulis dimalam raya.....ADA SESIAPA yang senasib dengan penulis ??
Buat kuih siput!! Paling haru....masa rajin  siputnya kecil kecil aje,bila dah bosan dan MALAS,siputnya jadi BESAR !
Marhaban memang ada dibuat disesetengah tempat dan ini seharusnya menjadi amalan ,cuma yang menjadi masalah dan dialami oleh penulis sendiri ......er....er.....apabila selesai Marhaban disatu satu rumah dan kebetulan ada banyakkkkkkk lagi rumah nak dikunjungi ,jika Pak Imam tu tengok "Makanan disediakan cuma biasa biasa jer..." penulis baru nak duduk ,Pak Imam dah laungkan " Sallallahu Ala Muhammad ......Hahahaha!!
Cepat Mam, ada banyak rumah lagi nii.....kul 1 dah nii!!
Apa makna berkumpul sesama adik beradik tapi memasing sibuk dengan enpon ....Lakukan perkara dibawah untuk mengelakkan "Ramai orang tapi sunyii....."

Gambar ni pula sebagai contoh saja......kesian nenek tu hahahah!

Paling seronok pastilah kanak kanak dan ada ketika juga kita SIBUK untuk melayan anak anak yang datang bertandang....pe kata buat cam dibawah ni.....Miahahaha!!

Untuk elakkan masalah AGIHAN DUIT RAYA dihari raya pula, buat lah begini....



Nama Rara@Sepura Othman dikenali ramai sejak dia menyertai DAP sebagai mana Dyana Sofya..untungnya mereka tak perlu susah susah bagi duit raya tahun ini kerana ada alasan paling munasabah iaitu  SAMPUL DAP tidak terdapat dipasaran........Haduiiiii!! 


Ada ketikanya setiap kali raya ,SUAMI JELING ISTERI DAN ISTERI JELING SUAMI gara gara GAMBAR DIBAWAH NI..


Peminat kucing pasti suka buat macam ni kan......!!

Meawwww, warne ni tak mach la .....meawww!

Sedang cuba sesuaikan diri!
Malu....meawww!
AKSI pulang beraya....

Bersyukur dengan apa yang ada....terbaiklah awek ni semoga selamat sampai!!
Tiket abis dah....
Alaaaaaa....tolonglah bang....kesian mak saya tunggu...
Ko selit ajelah kat BELAKANG .....
Belakang pun belakanglah janji balik raya....!!
Ini baru rayaaaaaaaaaaaa!!!
 KANTOI AKSI BERAYA DI ??.....Tapi kan anak anak penulis pun cam ni gak dihari raya......adoiii!!



Errr.....penulis juga pernah BERAYA KAT SINI beberapa tahun lalu sebelum dilempang oleh emak .....hahaha!
Terbaik gambar ni.....!

Ada sesiapa TERASA??
PENYOKONG JERMAN .....hahaha
Cina yang bikin PANAS dan sepatutnya BELAJAR DARI TENTERA DIBAWAH yang lebih tahu menghormati !! 
Sujud padanya .......Amin!!
Berita dan KISAH yang tidak sedap kita dengar waktu raya ni.......ZALIM!!


Sesungguhnya apa dipaparkan diatas untuk kita sama sama renung renungkan dan hati hatilah semasa pulang beraya sambil cuba baca KISAH SEDIH ini....KLIK SINI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.