-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 13 Jun 2014

CERITA GAMBAR JADI TUA YANG MENGERIKAN

PEMBACA

"Apelah ko ni, orang sibuk nak muda ko sibuk nak tua..." 


" Alaa, aku saja nak uji perisian terbaru ni,tak sangka plak hensem gak aku masa tua nanti " Kata Najib setelah mencuba perisian@software mengubah wajah jadi tua seperti link yang penulis lampirkan  dibawah.....

Ada pelbagai  perisian yang boleh anda gunakan untuk menukar rupa anda ketika tua nanti.......




Err......sambung semula kisah Najid dan rakannya diatas.

"Man, meh la gambo ko masa tua aku buatkan....." Pinta Najib  pada Sudirman Arshad  rakan serumahnya itu.

"Tak payahlah....."Sudirman menolak pelawaan rakannya.

"Alaa, apa ko nak malu,aku jer yang tengok pun karang padam lah......" Pujuk Najib.

"Ni jer rupa aku.....tak sempat tua kot hahaha......." Sudirman ketawa sambil memandang Najib yang seakan kecewa.

" Huh! " Marah Najib sambil sambung edit gambar tuanya agar kelihatan SEDIKIT ENSEM ......

Esoknya semasa Najib berkongsi perisian ubah gambar jadi tua bersama rakan rakan pejabatnya, triba triba dia menerima panggilan telefon yang mengatakan Sudirman maut dalam kemalangan .Najib tak mampu berkata apa ketika itu.......

Ini cuma satu kisah bahawa dalam gembira ada kalanya kita akan berduka, anda cubalah perisian diatas tanpa rasa ragu ragu sambil kita sedekahkan.....

Al Fatihah untuk allahyarham Sudirman Hj Arshad (Sengaja penulis namakan watak dalam ni sempena nama Arwah,sekurangnya INGAT DAN  kita bersedekah untuk beliau disana..Amin!)


Selamat Mencuba.


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.