-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 4 Jun 2014

CARI SYILING 10 SEN 1971, RIBUAN RINGGIT TUAN PUAN!!!

PEMBACA

"Jangan bodohkan oranglah, tak ada siapa nak beli duit syiling dengan harga beribu...?". Itulah antara komen  yang kami terima apabila kami keluarkan artikel tentang DUIT SYILING .....sedih tapi TETAP UCAPKAN TERIMA KASIH pada dirinya. 


Niat kami nak membantu memang tercalar sedikit bila dituduh bodohkan orang.....tak pelah! Kami abaikan saja kecaman mereka untuk bongkar DUIT SYILING yang paling mahal dipasaran sekarang.....iaitu duit syiling 10 sen tahun 1971. 

Kenapa duit syiling 10 sen tahun 1971  mahal? Bak kata orang,membaca dan cari sumber itu perlu bukan komen membabi buta tanpa sumber......ehh! terbebel plak....Cenggini kisahnya.

"Duit Syiling 10 sen keluaran tahun 1971 mahal kerana ianya PERTAMA KALI di buat di Malaysia yang kilangnya ada di Shah Alam yang mana sebelum ini dibuat diJerman...pada tahun itu juga berlaku banjir besar yang menyebabkan mesin cetak duit rosak ,jadi CUMA 32,000 keping saja duit syiling 10 sen  dikeluarkan."

32,000 keping kita tolak beberapa ribu yang rosak,hilang ataupun disimpan...maka yang tinggal mungkin cuma sekitar 10,000 saja dipasaran (Mungkin lebih dan mungkin kurang) ,justeru itulah ianya jadi mahal dan dicari oleh pengumpul duit syiling yang lebih dikenali sebagai Numismatik. 

Setakat ini ,sekeping 10 sen 1971 bernilai ribuan ringgit ( Penulis tak dapat angka tepat tapi memang pasti ribu ribu .......(Boleh rujuk link kami beri dibawah nanti.


Nah! Peluang sudah diberi, carilah duit syiling 10 sen 1971 dan baca artikel kami dibawah macam mana untuk dijual DAN LAIN LAIN HARGA DUIT SYILING ........Pesan penulis,rajin rajinlah membaca dan mencari sumber....

KLIK SINI


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.