-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 13 Mei 2014

BONGKAR! PEGUAM UMNO SENDIRI DAH BERI PAS JALAN...LAGI PANAS NANTI!

PEMBACA
BONGKAR! ADUN TERENGGANU BAKAL PANAS DAN GEMPAR KALAU PAS BERTINDAK ATAS SARANAN PEGUAM UMNO INI.

Penulis bercakap berdasarkan ulasan yang diberi oleh peguam Umno sendiri dalam Krisis politik yang berlaku di Terengganu. KALAU INI BERLAKU MEMANG LAGI TERUK JADINYA...
Setiap yang telah berlaku itu Allah beri kita PETUNJUK, dan petunjuk itu penulis LAMPIRKAN seperti dibawah.

Kita rujuk  krisis yang telah berlaku di Perak 2009 kerana ISUnya  hampir sama dengan apa yang berlaku di Terengganu sekarang cuma cara nya berbeza...

- Speaker yang TRIBA TRIBA JADI ADUN , sedangkan semasa krisis di Perak dulu, speaker TIDAK DIKIRA sebagai Adun. Rujuk kenyataan peguam UMNO yang kelirukan kita dibawah.
  Semalam, Adun Kijal Datuk Seri Ahmad Said, Adun Ajil Ghazali Taib dan Adun Bukit Besi Roslee Daud mengisytiharkan keluar Umno dan menjadi wakil rakyat Bebas, menyebabkan kedudukan BN di Dun yang mempunyai 32 kerusi menjadi 15 BN (termasuk satu kerusi Speaker), Pas (14), PKR (1) dan Bebas (3). Ahmad juga meletakkan jawatan sebagai MB Terengganu. (Sumber sini )

-Kalau kita ambil kenyataan bahawa Speaker JUGA DUN , krisis di Perak tempoh hari itu ADALAH SATU PELANGGARAN undang undanglah yang MEROSAKKAN DEMOKRASI...!

-Macam mana pula Speaker yang DILANTIK di Perak selepas V Sivakumar dipaksa letak jawatan ketika itu BUKAN DARI DUN...- Rujuk dibawah.

Sesuatu yang menarik pasti berlaku dalam Mesyuarat DUN Perak pada 7 Mei nanti. Tambah menarik hari ini apabila Setiausaha Badan Perhubungan MIC Perak, Datuk R. Ganesan memaklumkan yang namanya telah dicalonkan untuk menggantikan Speaker DUN Perak yang sah, V. Sivakumar daripada Pakatan Rakyat bagi mengemudikan perjalanan mesyuarat DUN pada Khamis ini.
Bekas ADUN Sungkai itu menjelaskan, beliau telah memberi persetujuan untuk dilantik ke jawatan tersebut.
"Saya telah menandatangani surat persetujuan dilantik ke jawatan Speaker dua hari lalu, 29 April," kata beliau ketika dihubungi Star Online sebentar tadi. Ganesan, 57, lulusan undang-undang memberitahu, beliau bersedia untuk memikul tanggungjawab tersebut jika diberikan kepercayaan oleh parti.

Kalau begitu keadaannya dan dikira JUMLAH KERUSI yang GENTING KEDUA DUA PILAK, PIHAK PR YANG TERDIRI DARI PAS DAN PKR BOLEH MENGEMUKAKAN USUL UNTUK LANTIK SPEAKER LAIN yang bukan dari DUN.......NAK PULAK 2 Adun bebas itu sokong usul dari Pr ini, MAU KECOH DAN HANCUR jadinya.......tak gitu Datuk Mohd Hafarizam Harun ??

Nak tambah pening kepala lagi, BOLEHKAH dikatakan Speaker yang ADIL ?? Kerana seorang speaker yang kendalikan sidang DUN tidak boleh bias kepada mana mana pihak WALAU DIA DILANTIK OLEH PARTI...??

-Seterusnya kita lihat juga.....

 Menurut beliau lagi,Krisis di Perak berbeza dan tak perlu bubar dun kerana Adun bebas ketika itu condong pada BN,macam mana pula ANDAI KATA 2 ADUN BEBAS DI Teregganu ini menyatakan MEREKA SOKONG PR , adakah tetap dibubarkan DUN atau CUMA GANTI MB saja dari PAS dan PKR? Penulis berani beri jaminan, jika 2 Adun bebas ini sokong Pakatan, Dun pasti DIBUBARKAN yang jelas bertentangan sekali apa yang berlaku di Perak pada 2009 dimana ketika itu SPR pun masuk campur tak setuju DUN dibubarkan.

Tambah lagi sekali kasi pening kepala anda, memang BN boleh memerintah, tetapi mampukah memerintah dengan jumlah kerusi yang hampir sama DAN  DAPATKAH  SATU SATU KEPUTUSAN DIBUAT?? , kita buat contoh begini....

PAS kemuka usul hudud untuk dijalankan di Terengganu yang mana 15 Adun dari Pas dan PKR menyokong dan 15 lagi dari BN menentang,manakala 2 Adun bebas - (setuju pun tidak bantah pun tidak) JADI KEPUTUSAN itu TERGANTUNG kerana 15-15 betul tak?? .....Atauu......atauuu

TRIBA TRIBA SPEAKER BOLEH PULA ANGKAT TANGAN BANTAH usul ituuu?? Miahahahaha!

KER GUANER BOH?

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.