-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 9 Februari 2014

ZAHID HAMIDI MEMBENARKAN DIRINYA DITAMPAR.........Siapa berani??

PEMBACA

Mencegah jenayah dari berlaku adalah PERLU SUPAYA JENAYAH ITU TIDAK BERLAKU........Itu adalah antara peranan pihak berkuasa yang diberi amanah untuk memastikan orang awam selamat dari sebarang bentuk ancaman. 

Tetapi penulis pun pelik dengan kenyataan DS Zahid Hamidi yang dilampirkan dibawah, seolah olah SESUDAH BERLAKU sesuatu itu baru dianggap jenayah, baru BOLEH DIAMBIL TINDAKAN.....Habis tu camne pula dalam kes Polis yang cuba mempertahan diri dari seorang perompak yang memegang senjata, kena TUNGGU PEROMPAK TU TEMBAK DULU ke?


Ini petikan kenyataan beliau......

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menafikan ancaman tawaran badan bukan kerajaan (NGO) Islam kepada sesiapa yang berjaya menampar Teresa Kok daripada DAP dengan mengatakan "tiada apa yang hendak disiasat, kerana tiada ancaman."
"Mengapa kita perlu siasat itu?
"Menampar bukan ancaman. Jika mereka kata bunuh barulah boleh dikatakan ancaman," katanya selepas sebuah majlis di Penjara Kajang hari ini.‎ 
Beliau berkata polis hanya akan mengambil tindakan sekiranya tamparan tersebut berlaku. 
"Jika mereka tampar (Teresa Kok), kami akan ambil tindakan.
"Hal tamparan ini antara Teresa dan badan NGO itu," tambahnya. 
BERITA PENUH KLIK SINI

ADAKAH MENAMPAR ORANG TIDAK dianggap mengancam seseorang......kalau begitu penulis katakan NAK TAMPAR ZAHID HAMIDI....penulis tidak boleh didakwa kerana BELUM PUN MENAMPAR ......penulis cuma boleh didakwa SETELAH PENULIS TAMPAR DS Zahid...betul kan itu maksud petikan diatas....

Dalam bab undang undang ni tak perlulah berpolitik, yang mana salah perlu diperbetulkan, kelak nama DS juga dimaki dan dimarahi rakyat kerana seolah olah ADA "pilihan" untuk buat siasatan , yang sokong dibiarkan tapi yang membangkang semuanya HENDAK DISALAHKAN walau TERKELUAR dari penafsiran undang undang itu sendiri....

Isu video Teresa Kok yang penulis LIHAT BERKALI KALI jika kita faham kalau nak kata PERLI PEMIMPIN DAN ASKAR DI LAHAD DATU  TIADA NAMA SIAPAPUN DISEBUT.....tapi dalam KES  dibawah........DENGAN JELAS DISEBUT TINDAKAN TERHADAP TERESA KOK.......kenapa YANG DIBAWAH INI TIDAK DIAMBIL TINDAKAN KERAS??




Penulis bukan nak menyokong Teresa Kok, cuma penulis nak beritahu dan peringatan, POLITIK KERAS yang UMNO anjurkan sekarang (Walau atas nama NGO ) adalah salah....akan dibenci orang , jangan ingat bangsa Cina itu TIDAK PANDAI MENILAI.....Jangan ingat mereka semua DAP.......mereka juga ada yang MCA,ada GERAKAN yang JUGA ADALAH SEBAHAGIAN DARI KOMPONEN UMNO SENDIRI......

Tapi kalau mereka SUDAH SELARI DAN MEMPERTAHANKAN TERESA KOK seperti dibawah ini....TAK KAN UMNO nak harap sokongan melayu saja untuk perintah NEGARA INI NANTI?? UMNO AKAN DITOLAK ......

Ubahlah pendekatan politik songsang begini.......Kita juga perlukan sokongan Cina lebih lebih lagi nak hadapi saingan di KAJANG.......isunya sekarang bukan SUDAH JADI POLITIK DAP...TAPI SUDAH MELIBATKAN MARUAH BANGSA CINA .......berubahlah sebelum DITOLAK RAKYAT!!

BN kecam protes ayam, memburukkan lagi ketegangan kaum

Parti komponen Barisan Nasional menyertai orang awam dan Pakatan Rakyat dengan mengecam tindakan sekumpulan NGO Islam yang menyembelih dua ayam dan menawarkan ganjaran kepada yang  berani menampar ahli parlimen pembangkang, kerana ia boleh memburukkan lagi ketegangan kaum.
Mereka berkata, walaupun tindakan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok menerbitkan klip video Tahun Baru Cina perbuatan yang tidak bertanggungjawab, ia bukan alasan untuk kumpulan berkenaan bertindak berlebihan dan pihak berkuas aharu cekap bertindak terhadap kempen itu.
Biro Keharmonian Agama MCA, Datuk Ti Lian Ker, berkata protes tersebut adalah "tindakan memalukan" dan menggesa pihak berkuasa segera menegakkan undang-undang dan menghentikan Majlis Jemaah NGO Islam.
Beliau berkata, walaupun rakyat diberi kebebasan menyuarakan perbezaan pendapat dalam negara demokrasi ini, ia bukan alasan untuk mengugut keselamatan mereka yang berbeza pendapat.
"Bukan sahaja ajakan untuk 'tampar Teresa' adalah kurang ajar, salah guna prinsip demokrasi dan berbau hasutan, ia juga bertentangan dengan hak manusia untuk bebas bahaya daripada semua aspek," katanya.
Sehubungan itu, katanya, beliau menggesa NGO terbabit mematuhi Akta Perhimpunan Aman dan harus memberi polis notis 10 hari sebelum melangsungkan protes tersebut.
Ti berkata, tindakan NGO itu menyebabkan usaha 1Malaysia oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sia-sia.
"Mereka tidak melambangkan ajaran sebenar Islam yang menggalakkan keamanan walaupun dengan orang yang mempunyai perbezaan pendapat," katanya.
Timbalan Presiden Gerakan, Dr Cheah Soon Hai, berkata tindakan NGO itu tidak seharusnya berlaku dan tidak patut digalakkan.
"Mungkin Kok terlanjur dengan klip videonya itu, tetapi kita tidak boleh terlalu sensitif dan bertindak secara berlebihan seperti itu," katanya.
Beliau menyokong cadangan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk consensus nasional diadakan bagi menenangkan ketegangan kaum dan tiada siapa yang patut dibenarkan untuk bertindak secara mengganas.
Ketua Belia MIC, C Sivarrajh, berkata polis harus bertindak bersendirian dan pihak luar seperti NGO tidak sepatutnya bertindak berlebihan sehingga menambahkan lagi ketegangan kaum.
"Kita tidak mahu menggalakkan perbuatan tersebut. Saya tidak faham mengapa mereka harus bertindak sebegitu," katanya.
Beliau berkata, menteri Umno turut menjauhi perbuatan NGO itu.
"Saya bercakap dengan beberapa menteri Umno dan mereka memaklumkan tiada kaitan dengan mereka dan tidak menyokong protes tersebut," katanya.
Dalam protes yang diadakan semalam, kumpulan Majlis Jemaah Islam NGO menyembelih dua ayam dan menawarkan ganjaran RM1,200 kepada mereka yang berani untuk menampar Kok bagi menunjukkan kemarahan terhadap ahli Parlimen itu kerana didakwa menghina Islam dan Melayu.
Kumpulan tersebut turut melumurkan darah ayam yang disembelih itu pada sepanduk yang tertera gambar Kok, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Ahli Parlimen PKR di Machang Bubuk, Lee Khai Loon.
Fokus mereka adalah kepada video Tahun Baru Cina Kok yang bertajuk "Onederful Malaysia CNY 2014".
Pada mulanya kumpulan itu menawarkan ganjaran RM500 untuk menampar Kok dan menunjukkan bukti gambar tamparan itu. Jumlah ganjaran dinaikkan apabila 50 peserta perhimpunan tersebut mengumpulkan duit sesama sendiri dan mengumpulkan RM1,200.
Ketua kumpulan, Zulkifli Sharif, berkata penyembelihan ayam dan lumur darah itu merupakan gambaran "pertumpahan darah" pada rusuhan kaum 13 Mei, 1969.
"Ia lambang kepada insiden pertumpahan darah tersebut. Ini bermakna kita memberi amaran kepada Teresa Kok untuk tidak memprovokasi dan melakukan sesuatu yang mengugut keamanan dan perasaan bangsa Melayu," katanya.
SUMBER KLIK SINI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.