-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 12 Februari 2014

CUAI YANG SUSAHKAN ORANG...............ADUYAIII!!!

PEMBACA

"AWAK...KITA LANGGAR KERETA ORANG NI dekat simpang nak ke ofis.....datang yee......" Itu bunyi ayat dalam SMS si pertama, sedangkan telah dibuat janji dengan isteri kedua untuk temaninya pergi hospital untuk pemeriksaan kerana mengandung.......dikala itu juga emak anda jatuh pensan dan perlu juga dibawa ke Hospital.


NAMPAK? ADA TIGA MASALAH BESAR DIATAS KAN? IANYA KADANG kala melanda kita secara SERENTAK yang menyebabkan kita tidak dapat membuat keputusan...arah mana yang perlu dituju dahuluuuuuuu.......kita akan jadi buntu walau cuba meminta bantuan dari EBantu...Ehh!

Tapi camne pun......ada kala juga ianya cuma satu ujian dari Allah untuk hambanya.......Allah permudahkan segalanya tanpa kita sedari walau kita hampir SEPARUH SEDAR MEMIKIRKAN CARA UNTUK MENYELESAIKANNYA.

Ok.....nak tau camne ketiga tiga masalah diatas selesai cuma melalui satu cara?? Jawapannya lihat dialog dibawah...

" Awak macam mana? Teruk kee? Setelah panggilan telefon dibuat pada isteri pertama untuk tahu keadaannya.....

" Teruk? Nur kat ofis ni sayang.....kenapa?? Jawapan isteri pertama AMAT MEMERANJATKAN.....

" Laaaaaa, tadi awak hantar sms kata eksidennnnnn....." Suami cuba mencari jawapan.

"Hisshh....biar betikk! Cer tengok dulu nombornya sayanggg....jangan kalut hahaha...." Si isteri memberi PETUA untuk jawapan.....iya! Memang sah! Tersalah SMS rupanyaaaa.........!!

Jadi sebagai suami.....jangan CEPAT GELABAH.......nanti tak manchoo.....bertenang dan jangan terus fokus pada masalah ke dua dan ketiga dahulu.....err...faham tu +Dukun Pasir JOMGELAKFM ........Aduyaiii!

err.......untuk anda juga, kalau kita ada masalah camne sekalipun jangan gelabah, istifar dan paling penting JANGAN SALAH NOMBOR TELEFON HANTAR PESANAN........nayoo suami Nur tadi kan kan kan ..........


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.