-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 11 Januari 2014

KENA BACA! CINTA MAUT PRODUA MYVI DAN SEBUAH LORI...........

PEMBACA

Jika anda seorang pemandu sila hayati kisah dibawah kerana ianya juga adalah  ADALAH BERKENAAN DIRI DAN SIKAP ANDA.....kemudian anda fikir, 

ADAKAH PATUT DAN TIDAK KEJAMKAH  TINDAKAN INI DIAMBIL oleh "SI MANGSA"......??

Dalam bercinta......pastinya kita ingin bersama pasangan masing masing ,tetapi ada juga cinta yang TIDAK MUNGKIN KITA DAPAT BERSAMA ....bukan kerana darjat...bukan kerana harta ... bukan juga kerana rupa ....TAPI DEMI SEBUAH NYAWA.........saksikan....


"Kenapa awak jauhkan diri dari saya.....". Kata pemilik Myvi dengan mata mula berkaca.

" Sebab saya sayangkan awak......" Kata pemandu lori sambil tundukk.....sedih! 

"Kalau sayang, awak mesti dekat dengan saya...bukan larii.......". Gadis pemilik Myvi bertegas kerana mula CURIGA dengan kekasihnya PEMANDU LORI....

" Saya bukan lariii...saya nak lindungi awak.....lagipun saya nak pastikan AWAK SELAMAT! " Pemandu lori merenung mata pemilik Myvii dengan perasaan penuh KASIH SAYANG.........

"Saya tak percaya....! Awak memang tak sayangkan saya....sebab itu awak lariii..." Gadis si pemilik Myvii masih tidak SEDAR ....masih tidak mengertiii.....

"Sayangg.......percayalahhh.....saya lakukan semua ni demi NYAWA AWAK....saya tak mahu BAHAYAKAN AWAKKK......." . Pemandu lori tetap tenang memberi penjelasan.....

Gadis pemilik Myvii itu berhenti menangis.....dia angkat mukanya lalu memandang semula wajah pemandu lori .......mata pemandu lori direnungnya tajam....kemudian gadis itu memandang pula keretanya....dijelingnya juga lori didepannya......Gadis itu tunduk......kemudian merenung kembali wajah pemandu lori....matanya mula BERKACA semula....

"KENAPA KITA TAK DAPAT BERSAMA....kenapaa??" Gadis itu melepaskan perasaannya ketika itu...pemandu lori itu dipeluknya dengan kasih sayang....pemandu lori itu membalas dakapan gadis pemilik Myvii itu dengan mengusap rambutnya....

"Cinta TIDAK SEMESTINYA BERSAMA......." Dengan tenang ,pemandu lori itu berenti mendakap  gadis pemandu Myvii.....pemandu lori segera melangkah lemah...melangkah ke arah lorinya...........HATI DAN PERASAANNYA JUGA MULA BERKACA KETIKA ITU...PERASAAN BERSALAH TETAP ADA... 

"PATUT DAN TIDAK KEJAMKAH  KEPUTUSAN KU INI?? Katanya sebelum beredar meninggalkan gadis pemandu Myviii.......??? "

GADIS PEMANDU MYVII cuma mampu memerhati LORI ITU BEREDAR ..........KINI GADIS ITU MULA MENGERTI ,

- MEMANG PEMANDU LORI SAYANGKAN DIRINYA..........MEMANG PEMANDU LORI TIDAK MAHU NYAWANYA TERANCAM.....!!! 



"Berkasih sayanglah diatas jalan raya ....INSYA ALLAH  kita AKAN SELAMAT "

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.