-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 17 Januari 2014

ERRR.........18SX SIKIT DALAM TIPS NI BOLEH?? Ahaksss.........

PEMBACA

Balik kerja memang penat .lebih penat dan hampir tenat bila tengok rumah berselerak.......Adoiiii!!Itulah masalah Nur, ada anak bongsu yang habitatnya begini.....
Diatas meja dapur, ada seluar keciknya.......ditepi almari ada baju sekolahnya, diatas kipas meja ada singletnye....boleh kata semua yang diatas AKAN DIJADIKAN PENYIDAI BAJUNYE.......bila ditegur,


"Alaaaaaa...makcik Cleaner kan ADOOOO......" Merujuk kepada kakaknya yang juga seperti Nur ....kami dah  tak bermaya untuk memberi takzirah apatah lagi tarbiah pada sibongsu lebih lebih lagi anak sulong dan ke tiga lebih kurang sama juga habitatnyee...almaklum lelaki kan suka AMBIL MUDAH.......Perempuan juga yang JADI PAYAH.......ehhh!!

Pagi Nur telefon En. Somi +Dukun Pasir JOMGELAKFM untuk mengadu....dah lama sangat pendam rahsia KESELERAKAN ini...mana tahan!

"Emm...Kalau pelakon Teater, masalah Aniq ni ibarat seperti pelakon yang gunakan sepenuhnya "penguasaan pentas"...tapi kes Aniq ni "Gunakan penguasaan isi rumah"..oklah tu Nur...". Huh! Berdesing telinga En Somi cakap camtuuu......Hilang mood nak minta nasehatttt......

Malam ituu......triba triba Dukun Pasir bawa kami keluar makan malam. Semasa kami sedang makan.......

"Nah! Baba ada tawaran...note RM100 ni baba akan bagi pada sesiapa yang KEMAS biliknya...tak berselak...."Katanya sambil memberi anak anaknya merasa memegang note RM100...wah! Terfikir juga en Somi Nur ni yee ...hebat juga tips dia nak atasi masalah nii...hehehehehe......

"Alaaaaaa...kalau cenggini akak la dapat..." Kata si bongsu sambil jentik jentik pada gambar tengkolok pada duit tersebut...katanya kalau selepas dijentik tengkolok tu jatuh makna duit tu palsu.......adehh! Mana laa dia belajar  cara niii......  

"Tak semestinya Aniq...sesiapapun berpeluang untuk menang,asalkan rajin mengemas..." Kata Nur memberi semangat.

"Err........tawaran lain tak de ke baba, cam makan ke...lari berganti dalam keluarga kee" Aadeh! Anak ketiga pula menyampuk yang habitatnya KUAT MAKAN...boleh kata setiap isi rumah ada MAKANAN SEGERA yang disoroknya ....nak tau kantoi bile, bila tengok  triba triba ada semut hurung kat tepi kaki almari...pasti kat situ ada JAJANNYA...

"Ibu pun termasuk tak baba....kalau ibu masuk susah skit nak menang..." Kata pula anak yang sulung yang sekarang ni kemain kuat bergaya...dimana mana dalam ruang rumah pasti ada sikat ......selalunye celah kusyen...adehh! 

"Kalau ibu masuk...pesaingnya pastilah kakak kan....wow! Sape menang ehh" Anak bongsu cuba melaga lagakan Nur dengan satu satunya anak dara kami...huh! 

"Pastilah ibuuu....err...Ayie sokong...er...tiga persen ye ibuuu...jangan lupeerr..." Adeh! Dah ada penyokong pula Nur...

"Betullah...Adik pun sokong ibu.....bilik ibu lebih kemas dari bilik kakak...err...seploh persen ibuu...". Dihangatkan lagi oleh sibongsuu...dah jauh sangat dah mereka ni lari tajukkk....adehh!

"Ye ker bilik ibu kemas...." Adehhhhhhhh!! Ayat itu benar benar buat Nur MEMANG TERASA ADA PESAING SEKARANG...PESAING UNTUK MERAIH JUARA RM100 dengan anak dara sendiri...adehh! 

"Bilik ibu selerak ke kakak...mana dee..." Kata Nur ,iyelah dah anak sendiri cakap camtu depan En Somi..pasti malu kan...

" Elehh.........baru semalam kakak tengok bilik ibu selerak......baju ibu dan kain ibu berselerak kat tepi dan atas katil....tak termasuk seluar dan baju baba juga tuuu.........eeee...." Adehhhhhhhhhhh!! Terkedu Nur dibuatnyeee....adakah KANTOI AKSI PANAS KAMI SUAMI ISTERI MALAM TUUU.........errr....errr........

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.