-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 10 November 2013

SYIAH DI KERATONG PAHANG?? BUKTINYA DIBERI......AMBIL perhatian!

PEMBACA

Terkejut!! Dan penulis rasa warga Felda yang berada di Keratong juga akan terkejut dengan pendedahan ini ......macam mana mereka dapat cerita yang boleh merosakkan imej warga Keratong?? Dari mana kesahihan berita ini??


Berdasarkan kenyataan diberi, isu ini cuba dikaitkan dengan isu pembunuhan kejam ke atas ketua penguatkuasa jabatan Agama Islam Pahang...Allahyarham Ahmad Raffli Abdul Malek.AL_FATIHAH 





Ini kenyataan penuh .
Sebahagian yang memberi komen.......





Tuduhan dibuat berdasarkan bukti berita ini......



Sunday, September 29, 2013


Imam amal Syiah diberkas

AHMAD RAFFLI (kiri) bersama pegawainya menunjukkan batu Karbala dan barangan lain yang mempunyai kaitan dengan ajaran Syiah yang dirampas dalam serbuan di kuarters kakitangan di ladang RISDA Pekoti Timur di Rompin, Pahang kelmarin

MUADZAM SHAH: Seorang imam sebuah masjid di Ladang RISDA Pekoti Timur, Ulu Keratong, di sini, ditahan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) kerana disyaki mengamalkan ajaran Syiah, kira-kira 2 petang semalam.

Serbuan itu turut merampas beberapa buku berkaitan Syiah termasuk batu turbah serta sehelai kain kapan yang tertulis doa dan ayat suci al-Quran.

Ketua Penguatkuasa JAIP Mohd Raffli Abdul Malik berkata, serbuan berkenaan dilakukan selepas hasil risikan mendapati lelaki yang berusia 64 tahun itu mengamalkan ajaran Syiah sejak enam tahun lalu.

"Ketika serbuan dilakukan di kuarters RISDA itu mendapati lelaki berada di rumah berkenaan bersama seorang anak lelakinya berusia 33 tahun manakala isterinya tinggal di rumah di FELDA Selancar 1, di sini.

"Siasatan kita mendapati lelaki berkenaan mengamalkan ajaran Syiah secara sembunyi dan pernah mengikuti rombongan ke Iran bersama pengikut Syiah lain kira-kira empat tahun lalu dan kita percaya dia membeli beberapa barangan seberti batu karbala di sana," katanya dalam sidang media di Pejabat Agama Islam Daerah, di sini, pagi tadi.

Sehubungan itu lelaki berkenaan ditahan sementara bagi membolehkan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 165/170 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang.

Mohd Raffli berkata, anak lelaki suspek dibebaskan kerana hasil siasatan JAIP tidak menjurus kepada pembabitannya dalam ajaran Syiah namun pihaknya akan mengambil keterangannya untuk membantu siasatan.
Adakah tepat tuduhan itu? 

INI SUMBERNYA....... KLIK 



0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.