-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 29 November 2013

5 PERKARA PEREMPUAN BOLEH BUAT TETAPI LELAKI TAK BOLEH..

PEMBACA
Pada zaman millenium yang serba modern ni, kita ada ramai lelaki hebat… kononnya semua lelaki boleh buat!!.. mcm2 benda yang perempuan buat mereka pun boleh buat, kononnya mereka boleh menandingi perempuan dalam bidang yang sinonim dengan perempuan seperti memasak, membasuh, mengemas rumah dan sebagainya...

Tapi kan… tahukah anda bahawa ada banyak perkara yang hanya perempuan sahaja boleh buat dan lelaki tak boleh dan tak mampu nak buat?? ye ke?.. macam tak caya je.. macam tipu je..


1. Pegang Tangan cuba tengok kalau perempuan berjalan sambil pegang tangan perempuan lain, siapa nak peduli kan kan??. Tapi cuba kalau lelaki buat benda yang sama dengan lelaki lain, rasa macam nak lepaskan anjing suruh gigit tengkuk diorang je… Lalalalala~


2. Laga Pipi – Biasanya perempuan bersalam dan lepas tu saling berlaga pipi dengan perempuan lain untuk menunjukkan kemesraan.  Cuba kalau lelaki yang buat perkara yang sama dengan lelaki lain, boleh meninggal pak imam kalau tengok… tthehehe..

3. Tidur Sekatil – Menjadi perkara biasa la kalau kita dengar perempuan tidur sekatil dengan kawan perempuan. Kalau lelaki tidur sekatil dengan kawan lelaki?? Baru bayangkan je dah muntah kaca, belum jumpa yang buat betul² lagi tu.

4. Mekap – Perempuan dan tabiat menghias diri atau lebih glemer lagi dengan panggilan mekap adalah benda yang normal dan dianggap satu kemestian. Lelaki dengan tabiat mekap siap bergincu serta pemerah pipi bagai pula akan dianggap satu kemestian untuk kita mengazankan ke telinga diorang kuat².

5. Berpakain Perempuan – Namanya pun perempuan, walaupun perempuan, kami masih boleh memakai pakaian lelaki.. xde nampak janggal pun… Tapi kalau LELAKI dah memang sah-sah tak boleh pakai pakaian perempuan dan berjalan di pasaraya sambil buat muka macam tak ada apa² yang berlaku. Kalau pakai jugak, boleh jadi pak guard terpaksa hempuk kepala diorang dengan walkie-talkie.

errr.. kan Encik +Dukun Pasir JOMGELAKFM kann?? heheh..

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.