-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 15 Oktober 2013

KANTOI! REMAJA CINA MELAWAN POLIS....Panasss

PEMBACA

"APA SALAH SAYA?? CAKAPLAH!!

"SAYA ANGGOTA POLIS! YOU TAU KA.." 

"Ape kuasa youuu..."

"Pergi balai..."

" NANTI SAYA KELUAR, YOU TUMBUK SAYA MACAM MANA??" 

Itulah antara ayat  yang akan anda saksikan dalam video dibawah ini nanti.


POlis memang kita sedia maklum imejnya tercalar disebabkan beberapa kejadian yang tidak sepatutnya. AKAN TETAPI harus kita ingat BUKAN SEMUA....bukan semua terlibat dan bukan semua harus dipersalahkan.


Kalau kita sanggup memaki dan tidak menghormati penguasa undang undang,apa akan jadi pada keamanan yang kita kecapi sekarang ini?? Hari ni anda maki hamun polis, SATU HARI anda dirompak dan POLIS JUGALAH TEMPAT ANDA MENGADU...bukan pada tiang TNB atau tiang telekom...Adehh!! 
Kedua.....sebagai anggota yang mengawal dan penguat kuasa undang undang, kita juga manusia biasa, ada masa kita  tertekan dan boleh hilang sabar ....disebabkan hilang sabar itulah adakalanya KESEMPATAN DIAMBIL untuk memburukkan keadaan. 

Penulis lebih suka JIKA KITA SAMA SAMA ADA SIKAP BERTANGGUNG JAWAB...HORMAT MENGHORMATI SESAMA KITA, bila rakyat hormat polis, mereka pasti hormat kita tak kira you Cina ka, India ka...Melayu ka?? Taliban ka..ehh! 

Opppppppppp!! PALING PENTING IALAH SIKAP KITA SELEPAS MELIHAT VIDEO INI...Pasti akan ada satu pihak yang menyokong dan satu pihak membantah. 

Tak perlulah kita nak bersikap rasis pada REMAJA CINA INI....Juga tak perlulah kita nak menyalahkan polis dalam video ini...sebaliknya kita lihat diri kita sendiri.......ADAKAH KITA NAK KEAMANAN yang kita kekalkan sekarang ini HANCUR BERKECAI?? 

Ahhh! Benda ni kecil saja...benarr ianya kecil tapi API YANG KECIL MENJADI KAWAN, BILA BESAR DIA SUDAH MELAWAN......ingat tu SEDARE SEDALI, tuan puan!  

Nanti kalau dah roboh mcm ni...susahhhhhhhhh!! 

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.