-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 16 Ogos 2013

PANASSS!!! USTAZ NI KANTOI ISU TENTERA MESIR

PEMBACA

Memang panas dan menyedihkan apa yang berlaku di Mesir . Banyak sumber dan berita yang kita terima sampai tak sanggup kita nak membaca apatah lagi melihat kekejaman tentera Mesir. 


TETAPI......Ada juga yang menyokong tindakan tentera Mesir ....dan yang menyokong tentera Mesir ialah RAKYAT KITA SENDIRI YANG bergelar Ustaz seperti dibawah ini. 

Kita pun tak tahu MANA SUMBER YANG TEPAT mana sumber yang salah kerana TENTERA PASTI AKAN MENGHALALKAN TINDAKAN MEREKA...Di pihak rakyat pula akan memaparkan KEKEJAMAN PIHAK TENTERA .

TETAPI ....apa yang menarik ialah Ulasan Saudara Faizal ini ..........anda lihat posting terkini beliau dan ANDA AKAN JUMPA SESUATU DIBAWAH yang penulis sempat copy paste....itupun kalau Faizal tak padam lagi selepas artikel ini keluar ...........


Wartawan Mesir mula dedah gambar militan Ikwan Muslimin.Berkenaan video rakaman yang memaparkan insiden kereta perisai Polis yang jatuh dari flyover dan meragut nyawa anggota polis tempoh hari bagi saya, masih lagi mengaitkan Ikhwan Muslimin kerana terdapat unsur2 yang meragukan seperti :

1) Mengapa ramai pemuda dan sebuah van menghalang jalan?

2) Rakaman dari satu arah seolah2 menjangka kedatangan kereta perisai polis dan kelihatan bersedia.

3) Terdapat pergerakan para pemuda yang menghalang itu mengejar kereta perisai hingga jatuh.

Adakah keraguan2 ini masih boleh membebaskan Ikhwan Muslimin dari istilah PENGGANAS? Saya tetap berpendirian, Ikhwan Muslimin gerakan pengganas dan lebih2 lah ditambah dengan gambar terkini media Mesir ini.Pengganas Ikhwan Muslimin semakin bahaya.

P/S : anda bebas mengkritik kembali... Silakan



DIATAS IALAH POSTING TERKINI BELIAU...TETAP APA YANG PENULIS NAK PERTIKAI IALAH GAMBAR BELIAU DENGAN TENTERA ZIONIS INI yang hilang dari photo Albumnya......KALAU MENDAKWA BERANI KERANA BENAR, KENAPA DIPADAM GAMBAR ITU?? 


DAN LEBIH KANTOI LAGI IALAH ULASAN BELIAU TENTANG DR MURSI sebelum ni.........Manusia jenis apakah ini?? BERPALING DADAH tanpa pengaruh dadah ke bro?...

Anda boleh ikuti lagi ulasan beliau sebelum ini dalam link dibawah






Hari ini pelabur asing mula mempercayai Mesir.Pelaburan luar mula masuk dari sebuah institusi kewangan sebanyak USD 200 Juta dan akan menyumbang 250 ribu peluang pekerjaan.Menurut sebuah institut kajian, Mesir memerlukan sekurang-kurangnya 750 ribu peluang pekerjaan setahun selama 7 - 8 tahun untuk menangani isu pengangguran di Mesir.Bagi saya, ini tanda awal yang positif untuk masa depan Mesir kerana keamanan dan kepercayaan awal pelabur terhadap Mesir di bawah kepimpinan baru, Presiden Dr Morsi.

P/S : Sama-sama kita doakan kejayaan pembangunan semula Mesir baru.Walaubagaimana pun, saya tak mahu puji lebih2, ianya terlalu awal untuk menilai.Kita memerlukan sekurang-kurangnya 60 hari selepas pentandbiran beliau dan selepas 100 hari, barulah kita boleh nilai kerajaan baru ini.Itu pun bukan penilaian yang tepat.Tahukah anda, peratusan pengangguran terkini di Mesir ialah sebanyak 24%.Peratusan pengangguran di Mesir mengalami peningkatan dari peratusan sebelum ini, 12 peratus.Peratusan pengangguran di negara kita, Malaysia hanya 2 peratus sahaja.Dasar kerajaan sangat penting untuk merangsang pembangunan ekonomi dan peluang pekerjaan untuk rakyat di samping keamanan negara sebagai faktor utama.

Kadar pengangguran yang tinggi antara punca para pemuda Mesir keluar merusuh pada 25 dan 28 januari 2011 hingga menjatuhkan presiden yang memerintah selama hampir 30 tahun, Husni Mubarak dalam masa 18 hari.
Share ·


KLIK SINI  untuk "beramah mesra" dengan manusia ini.......

LAGI SEORANG yang juga bergelar Ustaz menyokong tindakan tentera Mesir ......

KLIK SINI  untuk "beramah mesra" dengan manusia ini

KEMBALI KE TRANUNG KLIK DIBAWAH

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.