-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 7 Mei 2013

FAHAMI AYAT INI......

PEMBACA

"KAMI TAK MARAH BILA KALAH......tapi Kami tak akan MENGALAH Jika MENANG diOlah"
Bukan untuk mempertikai sebab dah kalah...kalau nak sebut mempertikai Perdana menteri sendiripun mempertikai SOKONGAN kaum Cina pada BN...jadi tidaklah salah jika kita juga berkongsi pendapat AGAR politik kita jadi lebih matang,adil dan saksama.
Inilah analisa penulis setelah membaca dari pelbagai sumber baik yang dalam mahupun yang tidak dalam.....HAMPIR SEHARIAN MEMECILKAN DIRI hingga si isteri penyokong setia BN +Editor Nur Camelia Huda  pun sempat perli..." U nyorok kee"......Hahahaha

Telah diberitahu diawal ..SPR benarkan kita undi.....tapi MEREKA yang kira UNDI....itulah bezanya demokrasi negara kita dengan negara lain dan ianya lebih unik bila ada yang menyokong kuasa SPR ini.

Juga telah dimaklumkan bahawa BN mungkin menang DIATAS KUASA ...kuasa yang akan menentukan kekuatan mereka untuk menang...kuasa untuk SPR, Polis, Media...inilah kekuatan mereka yang menyebabkan mereka mampu MENCIPTA kemenangan disaat akhir.

Jika ada yang tidak bersetuju...lihat sendiri bukti bukti apa yang telah berlaku sebelum ini...isu dakwat, iklan dan promosi dalam media..peranan polis ....ini semua kita dapat lihat dengan mata,telinga dan juga hidung kerana ianya sudahpun berlaku .

Jika Bn menang berdasarkan kuasa, PR menang berdasarkan SUARA...kerana suara YANG tidak kedengaran didalam media...suara yang senyap untuk didengar SPR...suara yang menderita diugut pengamal undang undang....tapi SUARA INI MAMPU JUA MENANG walau diikat kiri kanan,atas dan bawah!! 

Percaya dan yakin...bahawa memerintah berdasarkan KUASA tidak akan kekal lama kerana mereka tiada SUARA.....kerana Suara itu lah rakyat ...Tumbangnya Indonesia...tumbangnya Mesir...semua itu disebabkan mereka MEMERINTAH BERDASARKAN KUASA.....bukan suara.

Penulis berbalik semula pada maksud ayat....SPR bagi kita undi..tapi mereka yang kira undi....." . Penulis tak yakin dari awal SPR boleh jujur kerana...

-Pengerusi SPR dilantik oleh Perdana Menteri....
- Pengerusi SPR juga mendakwa dakwat kekal dan tidak mudah ditanggalkan...tapi BUKTINYA TERNYATA satu pembohongan.....nah!! Kalau dakwat pun dia boleh manipulasi apatah lagi KIRA undi?? 

Macam mana pula ada tempat PR menang banyak kerusi?? Macam mana pula PR masih mampu pertahan beberapa negeri kalau dikatakan SPR menipu?? 

Jawapannya mudah saja...BIAR HILANG NEGERI DAN BEBERAPA kerusi asalkan MAMPU BERDIRI .....Itulah cara pencuri yang bijak AGAR KESANNYA TIDAK DAPAT DIJEJAK!.Kalau tidak takkan TRIBA TRIBA ADA KOTAK UNDI  istimewa sampai...triba triba LETRIK terpadam!! 

Kalau tidak tak kan kita DAPAT KEPUTUSAN PENUH PUKUL 3 PAGI?? Pada tahun 2004 ...keputusan paling lewat kita dapat pukul 9 malam....sebab apa?? Sebab waktu itu BN menang banyak kerusi...
Pada tahun 2008....keputusannya lewat hingga 12 malam...kerana apa? Kerana waktu itu berlaku Tsunami politik....PRU13 ? 

Kalau mereka dakwa MANA ADA LETRIK TERPUTUS..kenapa pula TNB keluarkan notis ini??

MUSTAHIL ZAMAN YANG MAKIN CANGGIH DENGAN SEGALA TEKNOLOGI INI PROSES PENGIRAAN UNDI JADI MAKIN LAMBAT DAN LEMBAB?? Pengerusi SPR pun kantoi bila kata keputusan kita akan dapat selewatnya 7 malam....jadi...tak mungkinkah berlaku apa yang penulis sebut tadi SPR tentukan UNDI?

Macam manapun.....kita kena terima ketentuan Allah! Mungkin ada sebabnya Allah membenarkan PERMAINAN mereka dalam PRU13 hingga kita kalah disaat akhir...mungkin jika kita menang..banyak darah rakyat akan mengalir malam itu...mungkin Allah nak beri kita peluang dan ruang untuk baiki kelemahan diri.......mungkin Allah nak beri KITA PETUNJUK ...Ada sesuatu disebalik semua ini YANG PERLU KITA BONGKAR DAN SEBARKAN

Jika nak dikira secara adil....sebenarnya PR menang cara BERMARUAH kerana kita BERANI MELAWAN tanpa SENJATA selain di ikat!! 

.....HAYATI VIDEO INI ....!





0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.