-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 14 April 2013

SUAMI DEGIL!! ADA petuanya....ahakss

PEMBACA

Kita semua sedia maklum yang orang lelaki ni kuat dan gagah jika diukur dari  kekuatan tenaga dan jarang sekali   kita sebagai wanita dapat tandingi mereka, jika mereka boleh angkat katil ,kita cuma mungkin dapat angkat cadar, jika dia boleh angkat mesin basuh kita cuma mampu angkat kain.......Tapiiiiiiiii....... sekuat kuat mereka rupa rupanya

PENAKUT ! Ahakss......tak percaya?? Nur bagi contoh suami Nur sendiri........kalau dia sakit gigi sanggup dia tahan tak nak jumpa doktor katanya....."Cabut gigi TIDAK SEPERTI CABUT ANAK KAYU,CABUT GIGI amat merbahaya seperti menyebabkan mata buta dan diserang kanserrrrrrrrrrrrrrrrr........Adoilaaaaaaaaaa!! Entah fakta mana diolah Nur pun tak tahu...

Tapi sebagai isteri, kita kena BIJAK kumpul stategi dan langkah langkah yang perlu diambil untuk MEMUJUK dia seperti baru baru ni sisuami  demam panas.

"Baba tau tak  Zabedah jiran Tipah ketapah tu sekarang ni menderita kena kanser gara gara demam panas". 

" Mustahil la! Demam panas boleh menyebabkan kanser...sangat tidak logik dan masuk akal fakta Nur tuuu......"

" Tapi sama jugala ,sakit gigi kena kanser kan kan kan kan kan.......". Suami ku diam.......dia dah nak kalah tuuuu . 

Masa dia dah nak kalah itu kita teruskan dengan stategi seterusnya dengan fakta yang lebih menyedih TAPI MENYAKINkan.........

" Baba pernah fikir tak   nasib kami anak beranak kalau apa apa berlaku pada Baba cuma disebabkan KEDEGILAN BABA TAK NAK PERGI KLINIK  ,Nur kena niaga jual kuih ,Aniq dan dak empan  mungkin kena berenti sekolah, Anas kena bekerja di Pam Minyak...kesian kan........."

"Huh! Pesal lak".

"Yelah...nak sara kos hidup setelah suami tiada......." Waktu ni kita kena TUNJUKKAN RIAK WAJAH EMOSI yang penuh kesedihan dan kepiluan.....

"Yelaaaaaaaaaaahhh!! Esok kita gi lah klinikkkkkkkkkk"........

AHAKSSSSSSSS.......berjaya punnnnnnn!! Toink toink.......

1 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.