-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 17 April 2013

SERANGANNYA KITA TIDAK JANGKA.......

PEMBACA
Dushhhhhhh! Terasa seperti dihempap batu besar... Ketika saya diberitahu oleh doktor beberapa tahu yang lalu bahawa saya telah disahkan mengidap 'arithmia' (iaitu masalah degupan jantung tidak sekata) yang mana boleh menyebabkan saya triba-triba pengsan pada bila-bila masa tak kira tempat.. Adeh..



Akhir-akhir ini saya sering saja mengalami arithmia... Pernah sekali saya kepejabat dengan wayar berselirat di dada... Sakitnya hanya Allah Ta'ala saje yang tahu... 

Sekadar ingin berkongsi dengan anda semua... Bak kata orang lama-lama.. Mencegah itu lebih baik dari merawat..

Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!

Anda patut tahu bahawa BUKAN semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.

BERHATI-HATI JUGA PADA PERMULAAN SAKIT YANG SEDIKIT-SEDIKIT PADA BAHAGIAN ATAS DADA ANDA. Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan jantung yang pertama..

Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% pengidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur!

Walaupun ajal itu ditangan Tuhan, tetapi, marilah kita berwaspada dan berhati-hati.. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...

Tersenyum saje dengan 'nikmat' yang Allah berikan.... Hehe.. Toinkk!!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.