-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 10 Mac 2013

TERKENA LAGI............

PEMBACA

Asyik dengan cerita politik.. Jom kita berehat bersama KitKot..

Ada sesapa yang kenal dengan Dukun Pasir? Walaupun nama dia sinonim anim dengan dukun, tapi dia langsung tak tahu menahu hal2 ilmu hitam mahu pun ilmu alam... Tapi dah nama dia dukun, mustilah dia nak tunjukkan keterer-an dia..kan kan kan? Nak dijadikan cerita pada suatu hari sebab boring tak menoreh haritu... siDukun Pasir ni telah memanggil dua orang sahabatnya..



'Aku boleh buat bagi korang berdua tak nampak diri aku..'

'Perghh! Ilmu ghaib ke Dukun? Wahh best tu...' kata Ismail Haziq Asyraf dengan penuh keterujaan..

'Boleh.... Takde masalah... Langkah pertama, engko berdua kena tutup mata.. Okey?...' kerah siDukun Pasir..

Jadi... Mereka berdua pun terus memejamkan mata mereka...
Agak lama jugaklah mereka pejam mata.... Ismail Haziq Asyraf dan Sulaiman Akhlakhan Faiz menjadi hairan...

'Dah boleh bukak mata sekarang ke Dukun?' soal Sulaiman Akhlakhan Faiz pula...

'Nanti dulu... Tutup lagi...' SiDukun Pasir membantah..

Setelah selang doploh minit...

'Okey.. Sekarang korang nampak aku tak...?'

'Tak....!' jawab mereka serentak...

'Haaaaa... Kan betul aku boleh buatkan korang tak nampak aku..! Kehkehkeh...' Dukun Pasir gelak sambil menekan-nekan perutnya yang tak berapa nak buncit itu...

'Dah tutup mata memang lah tak nampak!!! Huhhhh' mereka berdua menjawab serentak.... dah macam bunyi kior lah pulok...

Miahahahaha!!
+Editor Nur Camelia Huda


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.