-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 22 Februari 2013

TAYAR SIMPANAN KERETA MENSEBABKAN SIMPANAN SUSUT!

PEMBACA

Kadang kala kita tidak boleh jangka SESUATU ITU TERJADI tanpa dirancang.....lebih lebih lagi yang kurang kenyakinan diri.......

Selepas keluarkan duit dari bank, penulis ke kedai kedai tayar untuk menukar tayar simpanan(spare) yang tayarnya cuma ada angin  dan TIADA BUNGA  lagi hahaha......Maklumlah tayar spare JARANG KITA NAK AMBIL TAU.

Sambil sambil menanti kereta siap, penulis tertinjau tinjau dalam kedai tersebut melihat longgokan tayar dan sport rim ....memang boleh tergeliat telinga tengok semua ni.....SAMBIL SAMBIL TENGOK TU triba triba 

" Bosss......lu punya tayar keleta belakang ada sikit benjol la..."

" Saya tau, ingat abis bulan ni nak tukar ...." Jawab saya.

" Sangat melebehayee bosss....kalau lambat tukar ,nanti ianya dapat melosakkan tempat lain looo...lagipun sikalang musim ujan....."

Penulis mula susah hati...pusing pusing akhirnya tukar juga tayar yang benjol dibadan itu.....

" Haiyaa....kalau mau syok bawa ini keleta...mau tukar tayar balu yang bungee tebal bosss, manyak syok masuk ladang..."

" Eh! Mana tokey tau saya masuk ladang..." 

" Haiya...wa olang ade pengalaman...tengok lu punye kelete pun wa sulah tauu...ini macemm...Lu angkat itu tayar tebal punya...kasik edjas sikit tayar kasi terkeluar, lu punya keleta nampak garang looo...masuk ladang talak hal punya kalau jalan licin......

" Spokrim ale sikit bengkok bosss....mau ganti ka ,mau lepair?" Aduhh penulis mula terasa panas...ada lagi?? 

"Kasi repair sajalah....lepas ni apa pulak ko cakap......." Penulis dah mula pening untuk mengira duit yang bakal dilaburkan TANPA DIRANCANG.......

ALAMAK!!! 

"Ehh!!!  Betul Hudaaa....i tak tipu.....memang i TERKENA tadi ngan tokey kedai tayar tu...." BERITAHU PENULIS PADA  + Editor Nur Camelia Huda yang tak henti henti membebel kerana penulis telah belanja kan RM2000 cuma untuk sebiji tayar sparee!! 

PENAJA Artikel ....Sila Klik


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.