-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 2 Januari 2013

SYURGA DIHUJUNG JARUM

PEMBACA

Selalu kita dengar orang berpesan, kalau nak melentur buluh biarlah dari rebungnya maksudnya untuk mendidik anak biar dari kecil semasa mereka mendengar kata kita ,jika mereka sudah BOLEH BERKATA KATA susah kita nak mendidik.

Seusia remaja adalah zaman paling panas dan mencabar ,semasa Remajalah pelbagai benda hendak dicuba dan dilakukan, jadi diperingkat remaja adalah waktu kita untuk MEMERHATI DAN MENDISIPLINKAN ANAK .......Jika kita terlepas ,maka tidak berguna kita menangis menyesal kerana selepas Remaja anak sudah menjadi DEWASA yang setaraf dengan kita, kerana bila mereka dewasa mereka MERASAKAN MEREKA BOLEH malah PERLU MENOLAK APA YANG KITA ARAHKAN .

Internet adalah salah satu faktor yang boleh mengundang bertambahnya kadar PENYAKIT SOSIAL . Dari Internet Remaja  akan lebih KENAL DUNIA lebih dari kita yang lebih dewasa. Internet boleh memberikan mereka pilihan samada Neraka atau syurga. Jarumnya ada pada kita, samada kita hendak CUCUK JARUM ITU UNTUK MENJADIKAN REMAJA KITA MEMILIH SYURGA ATAU CUCUK JARUM agar mereka memilih neraka.

Dadah dan Dedah adalah dua penyakit yang berbeza ,tetapi akan memberikan kesan yang sama ..iaitu ROSAK ! Pengaruh dan kuasa Dadah dan dedah ini sudah menguasai Internet ...cukup sekadar berada didepan komputer ,Iblis bertopengkan manusia sudah mampu menjebakkan remaja kita dengan Dadah dan Dedah.

Bukan berniat untuk menolak teknologi tetapi  biarlah kita  BIJAK BERSAMA TEKNOLOGI  kerana teknologi itu ialah kemudahan . Jangan disebabkan takut pada Internet kita menolak semuanya kerana ubat untuk merawat penyakit ini telahpun ada iaitu  IMAN........kita perlu mendidik anak seusia rebung yang BOLEH KITA LENTURKAN TETAPI TIDAK MUDAH PATAH akibat serangan Internet!

Photobucket
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.