-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 21 Januari 2013

GEMPAR BILA SULTAN PANGGIL MENGADAP

PEMBACA

Apa perasaan anda bila dipanggil Sultan untuk mengadap ? Mungkin ada yang tidak lena tidur dan tidak ketahuan hidup dibuatnya lebih lebih lagi inilah pertama kali kita hendak mengadap Sultan. Ada pelbagai aksi  yang dapat dirakam disebalik bertemunya rakyat dengan Sultan.

Suatu hari Sultan Pahang dijemput untuk merasmikan sebuah Masjid yang baru dibina. Oleh kerana Masjid baru siap, pastilah  gemuruh pastilah Imam dan beberapa AJK Masjid kerana mereka baru dilantik untuk menguruskan Masjid baru dan Sultan pula yang hendak merasmikannya.
 Hendak dijadikan cerita, Sultan Pahang tiba awal...iaitu pukul 11.30 pagi,sedangkan perasmian itu sepatutnnya pukul 2 petang. Agak kelam kelibut walau persiapan sudah dibuat untuk menyambut Sultan sedari pagi.....tapi apabila Sultan Pahang sampai awal keadaan jadi sukar kerana beberapa aturcara majlis jadi tidak tersusun.

Imam yang memang agak gelabah dan pertama kali berjumpa Sultan, terus memberikan Signal(Isyarat)  pada Bilal untuk memulakan aturcara majlis....Nak tahu apa jadiiii..........

Bilal tu pun mulalah aturcara Majlis seperti yang dirancang...........

ALLAH HU AKBAR ALLAH HU AKBARR!! 

Nahhhhhhhhh!!! Bilal tu gi AZAN Zohor pukul 12 tengahari.......Semua hadirin termasuk Sultan terkejut .IMAM yang tepuk dahi!!....tapii memang dalam Agenda aturcara majlis...

1) Laungan Azan zohor dan solat berjemaah bersama Sultan dan penduduk setempattt
cuma waktunya berbeza..........So tak salah Bilal itu jugalah kan kan kan

Bila dah mula Azan mana boleh berenti separuh...kena lah habiskan........bila habis Azan........Terpaksalah Imam tutup kemaluannya dan berbisik pada Sultan...

" Ampun Tuanku.....tadi tuuu....kami uji Micropon baru dan buat ujian suara  untuk Bilal ............"

Itulah gelabahnya bila rakyat bertemu Sultan........

Kredit - Cikgu Saimon...........

Photobucket 
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.