-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 5 Disember 2012

JIKA ALLAH NAK TUNJUK - SIRI 1

PEMBACA

Jika Allah nak tunjuk...


" Tak ada apa sangat anak u ni ..pitam sebab demam bukan sebab pembedahan hari tu..Insya Allah baiklah nanti.." Doktor Kamal melegakan hati Suhaimi yang runsing kerana anaknya tiba tiba pitam .
" Lega hati saya...terima kasih doktor,kami sedang buat hari  keluarga ni,nak batal dah tadi.....Hahaha". Suhaimi girang dan gembira sambil memangku anaknya. 
" Semua keluarga berkumpul ke? Hahaha elok sangat tuu..nanti ambil ubat demam ni,tak ada apalah jangan risau." Kali kedua Doktor Kamal menyakin kan mereka.
" Cuti sekolah ni semua keluarga berkumpul Doktor..saja seronok seronok..". Suhaimi memang isterinya sambil menghulur senarai ubat yang akan diambil nanti.
" Oh Ya!! Sebelum lupa....memang kami perlu RESPON segera benda ni..macam mana keadaan abang ipar awak? Sejak bedah hari tu terus hilang ..ada beberapa Medical Check yang perlu dibuat ni.." Kata Doktor Kamal sedikit memeranjatkan Suhaimi dan isteri yang tadi ceria .
" Tak faham doktor? Kenapa dengan abang ipar saya? Bedah apa? " Suhaimi inginkan kepastian.
"Eh!! kamu ni biar betulll!! Nanti saya minta kerani sahkan takut salah orang..". Doktor kamal memanggil pembantunya.......
Beberapa fail perubatan disemak dengan teliti...
"Jika ikut rekod pembedahan buah pinggang anak kamu ni....pendermanya ialah MOHD SOFIAN BIN JASNI..dan menurut rekod ni lagii...dia adalah ABANG IPAR KAMU....betul ? Kata Doktor Kamal sambil tunjukkan rekod kepada Suhaimi .
"Betull.....tapi saya tak tahu pun doktor dia yang derma buah pinggang ni..Memang saya MENCARI SIAPA YANG DERMA NI nak ucap terima kasih...." Suhaimi menahan sebak...Dia tak sangka ORANG YANG MENYELAMATKAN ANAKNYA ADALAH ABANG IPARNYA sendiri. 
" Maafkan saya..ada kekeliruan ni,mungkin Doktor yang menguruskan benda ni dapat berikan awak penjelasan. Tapi memang saya lah yang lakukan pembedahan anak awak dan abang ipar..Saya  pun diberitahu oleh pembantu dalam bilik bedah.." 
"Tak apalah doktor.....sekarang saya dah tahu siapa berkorban nyawa untuk anak saya..." Air mata Suhaimi tidak dapat ditahan lagi.....dia terlalu terkedu dan RASA BERSALAH YANG AMAT BESAR PADA ABANG IPARNYA......Dia mahu segera pulang dan berjumpa abang iparnya.....

JIKA ALLAH NAK TUNJUK......

"EHH!! Cikgu Zul ke ni? ". Tanya Mahadi yang seakan terkejut melihat kelibat Zulkifli rakan lamanya dulu.
" Adii.....hahaha! Tak sangka jumpa kat sinii....dari mana niii....". Sapa Zulkifli yang sedang minum bersama sebahagian keluarnya .
" Balik Perak lah dari Pahang..tapiii.....cikgu buat apa kat sini". Mahadi berkata tapi seakan PELIK.. 
" Ada hari keluarga kat Putrajaya ni..ni semua keluarga saya lah ni..dah 3 hari tinggal kat rumah rehat depan tuu....saja bawa keluarga ambil angin..". Terang Zulkifli.
" Ya Allah!!! Maaf cikgu kalau saya bertanya niiiiii....." Kata Mahadi menyebabkan air muka Zulkifli berubah .
" Kenapa Adi? ". 
" Macam mana nak cakap nii......" Mahadi resah sambil memandang isterinya.
"Nampak macam serius ni...".
" Sofian tu adik ipar cikgu kan..Mohd Sofian bin Jasnii.....". Tanya Mahadi.
" Yaa..kan kita berdua yang uruskan waktu mereka nak kawin dengan adik saya dulu..ituu isteri dan anak dia ada ..Sofian aja tak dapat datangg....." Kata Zulkifli sambil menunjukkan arah isteri dan anak Sofian pada Mahadi. 
"Allah!! Nampaknya memang betul cikgu tak tahu niiiii.....". Kata Mahadi sambil   melambai isteri Sofian . Isteri Sofian datang dan duduk sebelah abangnya setelah bersalam dengan isteri Mahadi dan 2 anaknya......Mahadi masih keluuu tapi tetap cuba menyusun ayat.....

" SOFIAN MENINGGAL PAGI SEMALAM.......kami  baru balik melawat arwah lah ni ...". Mahadi tak boleh habiskan kata katanya.....patutlah dirumah Arwah semalam Mahadi pelik TIADA SEORANGPUN SAUDARA MARA DARI KELUARGA MERTUANYA DATANG.... 

Isteri Sofian terduduk!! Tergamam ! Jantungnya macam luruh......darahnya  tiada ! Hampir pitam dengan berita kematian mengejut suaminya itu.. AIR MATANYA TERUS MENGALIR MENGENANGKAN ..........

Sambung ...... 
Photobucket 
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.